|
|
|
||
Last update: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D. (18.12.2022)
|
|
||
Last update: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D. (18.12.2022)
: ČAPEK ADAMEC, Martin a kol. Chemie pro SOŠ nechemického zaměření. 2. vydání. Praha: Eduko, 2022. ISBN 978-80-88057-93-2. Z: BENEŠ, Pavel a kol. Základy chemie 1. 3. vydání. Praha: Fortuna, 2014. Z: BENEŠ, Pavel, Jiří BANÝR a Václav PUMPR. Základy chemie 2. 3. vyd. Praha: Fortuna, 2014. Z: STARÝ, Karel a Veronika LAUFKOVÁ. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6. Z: SVOZIL, B., FOIST, V. Strategický management inkluzivní školy. Praha: Liga lidských práv, 2016.
D: LORENZOVA, Jitka. IMPLEMENTATION OF INCLUSIVE PEDAGOGY IN THE TEACHING OF CHEMISTRY. Slavonic Pedagogical Studies Journal [online]. 2021, 10(2), 111-121 [cit. 2022-12-18]. ISSN 13398660. Dostupné z: doi:10.18355/PG.2021.10.2.2. D: JEDLIČKA, Richard. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada. Psyché (Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5447-5. D: LAZAROVÁ, Bohumíra. Netradiční role učitele. O situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. Vyd. 2. Brno: Paido, 2008. D: NAVRÁTIL, Stanislav a Jan MATTIOLI. Problémové chování dětí a mládeže: [jak mu předcházet, jak ho eliminovat]. Praha: Grada Pedagogika (Grada), 2011. ISBN 978-80-247-3672-3. D: SMETÁČKOVÁ, Irena, Stanislav ŠTECH, Ida VIKTOROVÁ, Veronika MARTANOVÁ, Anna PÁCHOVÁ a Veronika FRANCOVÁ. Učitelské vyhoření: proč vzniká a jak se proti němu bránit. Praha: Portál, 2020. ISBN 978-80-262-1668-1. |
|
||
Last update: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D. (18.12.2022)
vodní seminář. 2. Stanovení profesních výzev, hodnocení jejich naplňování ve výuce i v jednotlivých oblastech profesních kompetencí na základě portfolia. 3. Příprava a realizace samostatné vyučovací hodiny a jejich reflexe a hodnocení ve vztahu k naplňování ŠVP, klíčových kompetencí žáků a k mezipředmětovým vztahům. 4. Tandemová výuka s fakultním učitelem, její příprava, realizace a hodnocení. 5. Příprava a realizace laboratorních experimentů, badatelsky orientovaných úloh, práce s talentovaným žákem v rámci badatelsky orientovaných úloh vyšší náročnosti. 6. Vedení záznamů z hospitací, náslechů, terénních zápisků. 7. Příprava didaktických testů, didaktických pomůcek a digitálních výukových materiálů. 8. Implementace inkluzivních pedagogických principů do výuky chemie. 9. Sumativní a formativní hodnocení žáka, komplexní posouzení pokroku žákova učení. 10. Participace na inovaci školního kurikula (účast na předmětových komisích). 11. Účast na dalších pedagogických procesech školy, jako je nastavení podmínek pro inkluzivní vzdělávání, další vzdělávání, kolegiální spolupráci a sdílení příkladů dobré a inspirativní praxe. 12. Reflektivní seminář. |
|
||
Last update: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D. (17.01.2020)
Úvodní pedagogická praxe s reflexí Didaktika chemie I. |
|
||
Last update: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D. (18.12.2022)
Zápočet bude udělen na základě portfolia složeného z příprav a jejich podrobné reflexe, zápisů z hospitačních protokolů podepsaných fakultním učitelem, zápisů z náslechů a reflexí výuky a aktivní účasti na reflektivním semináři. Součástí práce s portfoliem bude vyhodnocení individuálně zvolené profesní výzvy v oblasti rozvoje profesních kompetencí. |
Teaching methods | ||||
Activity | Credits | Hours | ||
Účast v laboratořích (na exkurzi nebo praxi) | 1.5 | 42 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1.5 | 42 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.6 | 18 | ||
Účast na seminářích | 0.4 | 10 | ||
4 / 6 | 112 / 168 |