|
|
|
||
The course focuses on understanding the goals and tasks of marketing management in the company. Students will become familiar with possibilities of marketing and learn the procedures and techniques used in market segmentation, positioning and designing the marketing mix. Marketing mix is presented as a set of objectives and decisions in the field of product, price, distribution and communication policies. Understanding is deepened by presenting chemica, pharma and food products case studies.
Last update: TAJ437 (03.09.2013)
|
|
||
Students will be able to: Design a marketing environment model for an enterprise Analyse the competitors of an enterprise Design the marketing mix of a product Manage the system of marketing communication Collaborate with distributors Price new products Last update: TAJ437 (16.12.2013)
|
|
||
R:Grosová S.,Marketing. Principy, postupy, metody,VŠCHT Praha,Praha,2004,8070805056 A:Zamazalová a kol.,Marketing,C.H.Beck,Praha,2010,9788074001154 A:Kotler P., Keller K.L.,Marketing Management,Grada,Praha,2007,9788024713595. Last update: TAJ437 (02.09.2013)
|
|
||
Přednáška je zaměřená na dané téma, je podporovaná prezentací v Power Pointu a je doplněná konkrétními příklady aplikací z praxe chemických a potravinářských podniků, vyrábějících výrobky určené pro konečné spotřebitele, resp. rodiny. Pozornost je věnovaná také průmyslovým trhům.
V rámci cvičení je probíráno řešení 10 případových studií. Student pracuje v týmu na řešení dvou případových studií a výsledky, které představují návrh výrobku pro vybraný segment spotřebitelů, jsou prezentovány na cvičení. Last update: ROZ437 (10.09.2008)
|
|
||
Podmínkou udělení zápočtu je zpracování tří případových studií, které jsou řešeny na cvičeních z předmětu a za zpracování a prezentaci dvou projektů nových výrobků. Zkouška z předmětu má písemnou a ústní část. Písemná část obsahuje je složená z celkem 50 otázek otevřených nebo uzavřených (výběr z možností)a z 2 krátkých případových studií. Ústní část zkoušky obsahuje jednu otázku, odpovídající názvu tématu uvedeného v sylabu předmětu. Last update: Grosová Stanislava (29.09.2008)
|
|
||
The role of marketing in organisations.Marketing Concept. Marketing Strategy. Marketing and competitive environment Consumer behaviour Industrial(Business)markets buying behaviour Market segmentation. Targeting. Product positioning. Quality, packaging, services. Product development and testing. Brand management. Pricing. Selecting distribution channels. Marketing communication. Advertising. Sales Promotion. Public Relations. Personal selling. Last update: Grosová Stanislava (14.11.2012)
|
|
||
http://uem.vscht.cz/node/74 Last update: TAJ437 (02.09.2013)
|
|
||
No Last update: Grosová Stanislava (02.09.2013)
|
Teaching methods | ||||
Activity | Credits | Hours | ||
Konzultace s vyučujícími | 0.3 | 8 | ||
Obhajoba individuálního projektu | 0.1 | 3 | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.7 | 20 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 0.9 | 25 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
5 / 5 | 140 / 140 |
Coursework assessment | |
Form | Significance |
Regular attendance | 20 |
Defense of an individual project | 30 |
Examination test | 50 |