|
|
|
||
Permanent communication is one of basic characteristics of managerial work. Each manager has to present his ideas, results or requirements. He has to negotiate and persuade. The aim of this course is to acquaint the students with basic communication rules and barriers and particularly to train communication skills.
Last update: TAJ437 (16.12.2013)
|
|
||
Students will be able to: Prepare basis and present a paper Distinguish subconscious tendencies in evaluation of other people Find their own prefered style of conflict situaction solving Distinguish positional and priciple negotiation and be oriented in different arguments Last update: TAJ437 (16.12.2013)
|
|
||
R:Botek M.,Manažerská komunikace,VŠCHT Praha,Praha,2007,9788070806579 A:DeVito J.A.,Základy mezilidské komunikace,GRADA,Praha,2001,8071699888 A:Čakrt M.,Konflikty v řízení a řízení konfliktů,Management Press,Praha,2000,8085943816 A:Plamínek J.,Komunikace a prezentace,Grada, Praha,2012,9788024744841 Last update: TAJ437 (02.09.2013)
|
|
||
Předmět kombinuje předávání teoretických znalostí s jejich praktickým nácvikem. Přednášky a cvičení tedy vzájemně prolínají. Studenti musí povinně absolvovat minimálně část výuky ve dvou různých týdnech (při prezentaci vlastního referátu a při plnění dalšího zadaného úkolu). Přestože se tím ztrácí podstatná část potenciálního přínosu předmětu, lze jej absolvovat i formou samostudia (s uvedenou výhradou povinné účasti).
V rámci každé přednášky (s výjimkou prvního a posledního týdne) bude psaná krátká písemka z oblasti, která bude probíraná a body z této písemky budou připočtené k výsledné hodnotě zápočtového testu. Last update: Botek Marek (17.09.2010)
|
|
||
Meanwhile this subject is teached only in Czech, there are not any examination requirements for English speaking students, yet. Last update: ROZ437 (18.02.2008)
|
|
||
1. Communication as implement of management and part of the Corporate Culture 2. Communication process 3. Personal background for successful communication, emotional intelligence 4. Firm presentation 5. Impromptu calls 6. Manage with public display stress 7. Intra-organizational communication, interview 8. Communication in multicultural environment 9. Working conflicts 10. Deliberations and Firm actions 11. Coaching vs.dictate 12. Inter-organizational Communication, Communication with Media 13. Negotiation 14. Constructive and Destructive modes of dyadic communication Last update: TAJ437 (17.09.2014)
|
|
||
http://vydavatelstvi.vscht.cz/knihy-internal/uid_isbn-978-80-7080-657-9/ Last update: TAJ437 (02.09.2013)
|
|
||
no Last update: TAJ437 (02.09.2013)
|
Teaching methods | ||||
Activity | Credits | Hours | ||
Účast na přednáškách | 0.5 | 14 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.3 | 7 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.4 | 12 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 0.3 | 9 | ||
Účast na seminářích | 0.5 | 14 | ||
2 / 2 | 56 / 56 |
Coursework assessment | |
Form | Significance |
Examination test | 80 |
Continuous assessment of study performance and course -credit tests | 20 |