|
|
|
||
The aim of the course is to acquaint students with the strategic marketing management, including its links to the vision, corporate culture and ethics. Strategic marketing management is presented as a process of setting objectives, strategic marketing analysis and strategy formulation on the level of strategic business units. Understanding is deepened by Markstrat strategic marketing simulation that allows students to make strategic decisions in a competitive environment 5 teams and analyze the impact of the decision on the firm's market position.
Last update: TAJ437 (03.09.2013)
|
|
||
Students will be able to: Implement strategic marketing analysis Design competitive and marketing strategy at the level of SBU and product Separately prepare a marketing plan Formulate a strategy of customer relationship management Last update: TAJ437 (03.09.2013)
|
|
||
R:Kotler P., Keller K.L.,Marketing Management,Grada Publishing,Praha,2007,9788024713595 R:Larréché J.C., Gatignon H., Markstrat 3. South-Western College Publishing, Cincinnati, 1997,0538880899 A:Peppers D.,Rogers M., Managing Customer Relationships, Wilez, New Jersey,2004,047148590X Last update: TAJ437 (03.09.2013)
|
|
||
Přednášky jsou podporovány prezentacemi v Power Pointu a poskytují studentům přehled současných poznatků z oblasti Strategického marketingu. Přednášky jsou doplněny příklady z praxe českých a zahraničních firem. Cvičení probíhají s podporou simulace Markstrat, která umožňuje vyzkoušet teoretické poznatky při rozhodování o marketingové strategii firmy v reálných podmínkách trhu, na kterém se pohybuje pět firem. Týmy studentů se tak pohybují v konkurenčním prostředí a činí rozhodnutí o nových výrobcích, cenové, prodejní, distribuční i komunikační strategii. Simulace probíhá v 7-10 po sobě následujících letech a podporuje tak učení se budování dlouhodobé strategii. Last update: Grosová Stanislava (02.10.2012)
|
|
||
Podmínkou udělení zápočtu je: 1. Úspěšné absolvování simulační hry Marketplace, 80% účast na prezentacích týmových rozhodnutí, 100% účast na prezentaci Bussines plánu a Závěrečného shrnutí o průběhu simulace a výsledcích týmu. 2. Úspěšné absolvování závěrečných zkouškových otázek k předmětu. Last update: Grosová Stanislava (11.09.2015)
|
|
||
1. Strategic management of the company and the role of marketing. 2. Strategic marketing planning. 3. Mission, vision, corporate culture, goals. 4. Strategic marketing analysis I. 5. Strategic marketing analysis II. 6. Strategic marketing analysis III. 7. Marketing positioning strategy 8. Strategy by the firm's role on the market. 9. Marketing strategy for different stages of market development. 10. CRM.strategy 11. Implement marketing strategy I. 12. Implement marketing strategy II. 13. Marketing Plan. 14. Strategy control
Last update: TAJ437 (03.09.2013)
|
|
||
http://uem.vscht.cz/strat-marketing Last update: TAJ437 (03.09.2013)
|
|
||
Basic marketing Last update: TAJ437 (03.09.2013)
|
Teaching methods | ||||
Activity | Credits | Hours | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1.5 | 42 | ||
Práce na individuálním projektu | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 0.5 | 14 | ||
Účast na seminářích | 2 | 56 | ||
6 / 6 | 168 / 168 |
Coursework assessment | |
Form | Significance |
Regular attendance | 20 |
Defense of an individual project | 50 |
Oral examination | 30 |