SubjectsSubjects(version: 963)
Course, academic year 2013/2014
  
Strategic Marketing - N437014
Title: Strategický marketing
Guaranteed by: Department of Economics and Management (437)
Faculty: Faculty of Chemical Engineering
Actual: from 2013 to 2014
Semester: winter
Points: winter s.:6
E-Credits: winter s.:6
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/4, MC [HT]
Capacity: unlimited / unlimited (unknown)
Min. number of students: unlimited
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Additional information: http://uem.vscht.cz/node/69?language=cs
Guarantor: Grosová Stanislava doc. Ing. CSc.
Examination dates   Schedule   
Annotation -
The aim of the course is to acquaint students with the strategic marketing management, including its links to the vision, corporate culture and ethics. Strategic marketing management is presented as a process of setting objectives, strategic marketing analysis and strategy formulation on the level of strategic business units. Understanding is deepened by Markstrat strategic marketing simulation that allows students to make strategic decisions in a competitive environment 5 teams and analyze the impact of the decision on the firm's market position.
Last update: TAJ437 (03.09.2013)
Aim of the course -

Students will be able to:

Implement strategic marketing analysis

Design competitive and marketing strategy at the level of SBU and product

Separately prepare a marketing plan

Formulate a strategy of customer relationship management

Last update: TAJ437 (03.09.2013)
Literature -

R:Kotler P., Keller K.L.,Marketing Management,Grada Publishing,Praha,2007,9788024713595

R:Larréché J.C., Gatignon H., Markstrat 3. South-Western College Publishing, Cincinnati, 1997,0538880899

A:Peppers D.,Rogers M., Managing Customer Relationships, Wilez, New Jersey,2004,047148590X

Last update: TAJ437 (03.09.2013)
Teaching methods - Czech

Přednášky jsou podporovány prezentacemi v Power Pointu a poskytují studentům přehled současných poznatků z oblasti Strategického marketingu. Přednášky jsou doplněny příklady z praxe českých a zahraničních firem. Cvičení probíhají s podporou simulace Markstrat, která umožňuje vyzkoušet teoretické poznatky při rozhodování o marketingové strategii firmy v reálných podmínkách trhu, na kterém se pohybuje pět firem. Týmy studentů se tak pohybují v konkurenčním prostředí a činí rozhodnutí o nových výrobcích, cenové, prodejní, distribuční i komunikační strategii. Simulace probíhá v 7-10 po sobě následujících letech a podporuje tak učení se budování dlouhodobé strategii.

Last update: Grosová Stanislava (02.10.2012)
Requirements to the exam - Czech

Podmínkou udělení zápočtu je:

1. Úspěšné absolvování simulační hry Marketplace, 80% účast na prezentacích týmových rozhodnutí, 100% účast na prezentaci Bussines plánu a Závěrečného shrnutí o průběhu simulace a výsledcích týmu.

2. Úspěšné absolvování závěrečných zkouškových otázek k předmětu.

Last update: Grosová Stanislava (11.09.2015)
Syllabus

1. Strategic management of the company and the role of marketing.

2. Strategic marketing planning.

3. Mission, vision, corporate culture, goals.

4. Strategic marketing analysis I.

5. Strategic marketing analysis II.

6. Strategic marketing analysis III.

7. Marketing positioning strategy

8. Strategy by the firm's role on the market.

9. Marketing strategy for different stages of market development.

10. CRM.strategy

11. Implement marketing strategy I.

12. Implement marketing strategy II.

13. Marketing Plan.

14. Strategy control

Last update: TAJ437 (03.09.2013)
Learning resources -

http://uem.vscht.cz/strat-marketing

Last update: TAJ437 (03.09.2013)
Registration requirements -

Basic marketing

Last update: TAJ437 (03.09.2013)
Teaching methods
Activity Credits Hours
Účast na přednáškách 1 28
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi 1.5 42
Práce na individuálním projektu 1 28
Příprava na zkoušku a její absolvování 0.5 14
Účast na seminářích 2 56
6 / 6 168 / 168
Coursework assessment
Form Significance
Regular attendance 20
Defense of an individual project 50
Oral examination 30

 
VŠCHT Praha