Your browser does not support JavaScript, or its support is disabled. Some features may not be available.
French II - beginners - N834029
Title:
Francouzština II - začátečníci
Guaranteed by:
Department of Languages (834)
Faculty:
Central University Departments of UCT Prague
Actual:
from 2013 to 2013
Semester:
summer
Points:
summer s.:1
E-Credits:
summer s.:1
Examination process:
summer s.:
Hours per week, examination:
summer s.:0/2, C [HT]
Capacity:
unknown / 24 (unknown)
Min. number of students:
unlimited
Qualifications:
State of the course:
taught
Language:
Czech
Teaching methods:
full-time
Level:
Note:
course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment
Annotation -
--- Czech English
The course is focused on developing the acquired knowledge necessary for basic communication in everyday life situations. The aim is to achieve A1/A2 level according to CERF (Common European Reference Framework).
Last update: TAJ834 (27.08.2013)
Předmět je zaměřen na rozvoj již získaných minimálních znalostí jazyka, potřebných pro základní dorozumění v nejběžnějších situacích každodenního života. Cílem je dosáhnout jazykové úrovně A1/A2 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Last update: HARTIGOH (15.11.2012)
Literature -
--- English French
R: Capelle, G., Le nouveau Taxi!, niveau 1, lekce 11-20, Hachette, Paris, 2009, 9782011555489
A: Siréjols E.,Vocabulaire en dialogues-niveau débutant,CLE International,Paris, 2007, 9782090352238
A: Grégoire M.,Thiévenaz O.,Grammaire progressive du français-niveau intermédiaire,CLE International,Paris,2003,
9782090338485
Last update: STRACHOL (15.09.2015)
Z: Capelle, G., Le nouveau Taxi!, niveau 1, lekce 11-20, Hachette, Paris, 2009, 9782011555489
D: Siréjols E., Vocabulaire en dialogues-niveau débutant, CLE International,Paris, 2007, 9782090352238
D: Grégoire M.,Thiévenaz O., Grammaire progressive du français-niveau intermédiaire, CLE International, Paris, 2003,
9782090338485
Last update: STRACHOL (15.09.2015)
Syllabus -
--- Czech English French
1. Revision of last semester
2. Activities during the week and on weekends. Grammar - le passé composé (avec être)
3. Characteristics of a person and an object. The singular and the plural (overview)
4. Suggestions and offers, acceptance and rejection. The conditional (overview)
5. Understanding a simple text, writing a short message
6. Location in time (présent, passé, futur), le pasé composé négatif
7. Le passé composé (overview), use of tenses, past participle of irregular verbs
8. Describing an event. Grammar - l´imparfait
9. Holidays, in a hotel. Use of past tenses - de l´imparfait et du passé composé
10. Describing a person. Relative pronouns QUI, QUE
11. Arranging a date, expressing the future - le futur simple
12. Weather. Future tense of irregular verbs.
13. Time indicators (overview), the negative (overview)
14. Revision, summary
Last update: STRACHOL (10.04.2015)
1. Opakování a shrnutí minulého semestru
2. Aktivity v týdnu a o víkendu, složený minulý čas s pomocným slovesem být
3. Podat charakteristiku osoby a předmětu, jednotné číslo + množné číslo (shrnutí)
4. Různé návrhy a nabídky, přijmout/odmítnout nabídku, podmiňovací způsob(shrnutí)
5. Porozumění jednoduchému textu, napsat krátký vzkaz
6. Umístit v čase (přítomnost, minulost, budoucnost), zápor složeného minulého času
7. Složený minulý čas(shrnutí), denní program, příčestí minulé nepravidelných sloves
8. Vyprávění události, souminulý čas
9. Prázdniny, v hotelu, použití souminulého času a složeného minulého času
10. Popis osoby, vztažná zájmena kdo a co
11. Domluvit si schůzku, vyjádření budoucnosti, jednoduchý budoucí čas
12. Počasí, budoucí čas nepravidelných sloves
13. Výrazy k označení času (shrnutí), zápor (shrnutí)
14. Opakování a shrnutí
Last update: STRACHOL (10.04.2015)
1. La révision et le bilan du semestre passé
2. Les activités quotidiennes et celles de week-end,le passé composé (avec être)
3. Caractériser une personne ou un objet, le singulier et le pluriel (bilan)
4. Propositions en tous genres, accepter, refuser, le conditionnel(bilan)
5. Compréhension d´un texte simple, rédiger un court message
6. Se situer dans le temps (présent, passé, futur), le pasé composé négatif
7. Le passé composé (bilan), l´emploi du temps, le participe passé des verbes irréguliers
8. Raconter un événement, l´imparfait
9. Les vacances, à l´hôtel, l´emploi de l´imparfait et du passé composé
10. Décrire une personne, les relatifs QUI, QUE
11. Prendre rendez-vous, exprimer le futur, le futur simple
12. Le temps qu´il fait, le futur des verbes irréguliers
13. Les indicateurs de temps (bilan), la négation (bilan)
14. Révision, bilan
Last update: STRACHOL (10.04.2015)
Learning resources -
--- Czech English
Electronic materials prepared and recommended by the lecturer.
Last update: Kruteková Jana (08.06.2016)
Elektronické materiály připravené a doporučené vyučující.
Last update: Kruteková Jana (08.06.2016)
Learning outcomes -
--- Czech English
Students will be able to:
understand a simple written message and a job advertisement
express agreement/disagreement with a proposal/opinion
provide a simple characteristic of a person, to tell a simple story
Last update: STRACHOL (10.04.2015)
Studenti budou umět:
porozumět jednoduchému písemnému vzkazu a pracovnímu inzerátu
napsat jednoduchý pozdrav či vzkaz
vyjádřit souhlas/nesouhlas s návrhem/názorem,
podat jednoduchou charakteristiku osoby, vyprávět jednoduchý příběh/zážitek
dohodnout si schůzku či setkání
Last update: STRACHOL (10.04.2015)
Registration requirements -
--- Czech English
Knowledge at French I - beginners level
Last update: TAJ834 (27.08.2013)
znalosti na úrovni Francouzština I - začátečníci
Last update: TAJ834 (27.08.2013)
Teaching methods
Activity
Credits
Hours
Účast na seminářích
1
28
1 / 1
28 / 28
Coursework assessment
Form
Significance
Regular attendance
70
Continuous assessment of study performance and course -credit tests
30