Your browser does not support JavaScript, or its support is disabled. Some features may not be available.
French II - intermediate - N834033
Title:
Francouzština II -středně pokročilí
Guaranteed by:
Department of Languages (834)
Faculty:
Central University Departments of UCT Prague
Actual:
from 2013 to 2013
Semester:
summer
Points:
summer s.:1
E-Credits:
summer s.:1
Examination process:
summer s.:
Hours per week, examination:
summer s.:0/2, C [HT]
Capacity:
unknown / 12 (unknown)
Min. number of students:
unlimited
Qualifications:
State of the course:
taught
Language:
Czech
Teaching methods:
full-time
Level:
Note:
course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment
Annotation -
--- Czech English
The course is focused on enhancement of the acquired language tools, grammar and vocabulary, as well as on development of communication skills. The aim is to achieve B1+/B2 level according to CERF (Common European Reference Framework).
Last update: STRACHOL (10.02.2016)
Předmět je zaměřen na osvojení a zdokonalení jazykových prostředků, gramatických forem a zejména na rozšíření lexikální oblasti jazyka a rozvoj komunikačních dovedností. Cílem je dosáhnout jazykové úrovně B1+/B2 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Last update: STRACHOL (10.02.2016)
Literature -
--- Czech English
R: Menand, R., Le nouveau Taxi, niveau 3, lekce 9-16, Hachette, Paris, 2009, 9782011555588
A: Parizet M.-L.,Grandet É. Corsain M.,Activités pour le cadre européen commun de référence-niveau B1,
CLE International, Paris 2006, 9782090353822
Last update: STRACHOL (10.02.2016)
Z: Menand, R., Le nouveau Taxi, niveau 3, lekce 9-16, Hachette, Paris, 2009, 9782011555588
D: Parizet M.-L.,Grandet É. Corsain M.,Activités pour le cadre européen commun de référence-niveau B1,
CLE International, Paris 2006, 9782090353822
Last update: STRACHOL (10.02.2016)
Syllabus -
--- Czech English French
1. Don´t use a guide! Vocabulary regarding travel.
2. Where to go on holiday(listening). Holidays.
3. Antilles, nous, vous, îles. Comparison vocabulary
4. The Mayenne region (listening). The most attractive cultural and recreational sites. Complaints.
5. Airbus A380 took off. Means of transport.
6. The French and long distance travels in the year 2003. Comments on data and figures.
7. Tourism, preparation for DELF B2
8. Louvre mysteries. Expressing the past(1)
9. Why was Leonardo called da Vinci? Expressing the past(2)
10. Monna Lisa(listening). Mona Lisa disappeared in the year 1911 - vocabulary regarding art
11. Monna Lisa changes places, Monna Lisa is plague
12. Pyramid revelation. Evaluation vocabulary.
13. Museums night. Paris museums.
14. La Vie d´artiste (song). Preparation for DELF B2, revision
Last update: STRACHOL (10.02.2016)
1. Nechoďte s průvodcem!, slovní zásoba k cestovnímu ruchu
2. Kam na dovolenou(poslech), prázdniny a vy
3. Antily, my, vy a samy jako ostrovy, slovní zásoba k porovnávání
4. V kraji Mayenne(poslech), Nejatraktivnější kulturní a rekreační místa, provést reklamaci
5. Airbus A380 vzlétnul, slovní zásoba k dopravě a dopravním prostředkům
6. Francouzi a vzdálené cesty v roce 2003, podávat komentář k číselným údajům
7. Tourismus, příprava na DELF B2
8. Záhady Louvru, vyjádření minulosti(1)
9. Proč se Leonardo jmenoval da Vinci?, vyjádření minulosti(2)
10. Monna Lisa(poslech), V roce 1911 se Monna Lisa ztratila, slovní zásoba k výtvarnému umění
11. Monna Lisa se stěhuje, Monna Lisa je mor
12. Odhalení pyramidy, slovní zásoba k ohodnocení a posouzení
13. Muzejní noc ukázala, jak na to, Pařížská muzea
14. Život umělce(píseň), příprava na DELF B2, shrnutí
Last update: STRACHOL (10.02.2016)
1. Ne suivez pas le guide!, vocabulaire du tourisme
2. Le choix des vacances(écoute), les vacances et vous
3. Antilles, nous, vous, îles, vocabulaire de la comparaison
4. La Mayenne(écoute), Palmères des sites culturels et récréatifs, faire une réclamation
5. L´Airbus A380 a volé, vocabulaire des transports
6. Les voyages à longue distance des Français en 2003, commenter des données chiffrées
7. Tourisme, préparation au DELF B2
8. Les mystères du Louvre, exprimer le passé(1)
9. Pourquoi Léonard s´appelait-il de Vinci?, exprimer le passé 2)
10. La Joconde(écoute), En 1911, Monna Lisa se fait la belle, vocabulaire de l´art
11. La Joconde déménage, Monna Lisa est une peste
12. La prise de la pyramide, vocabulaire de l´appréciation
13. La Nuit des musées fait recette, Musées de Paris
14. La Vie d´artiste (chanson), préparation au DELF B2, bilan
Last update: STRACHOL (10.02.2016)
Learning resources -
--- Czech English
Materials prepared and recommended by the lecturer.
Last update: Kruteková Jana (08.06.2016)
Materiály vytvořené a doporučené vyučujícím.
Last update: Kruteková Jana (08.06.2016)
Learning outcomes -
--- Czech English
Students will be able to:
understand a program on certain geographical area and a discussion about art
understand a text in a tourist guide, an article on tourism and a general article on art
write impressions and information regarding holiday, and a short description of a touristic place, museum, gallery
discuss travel, art and means of transport (comparison)
evaluate a piece of art or monument
Last update: STRACHOL (10.02.2016)
Studenti budou umět :
porozumět poslechu pořadu o nějaké geografické oblasti a rozhovoru o umění
porozumět textu v cestovním průvodci, textu o cestovním ruchu a obecnému textu o umění
napsat dojmy a informace z prázdnin a kratší text o turisticky zajímavém místě, muzeu, galerii
hovořit o svých názorech na cestování, umění a dopravní prostředky (porovnávat)
provést ústně osobní hodnocení nějakého výtvarného díla či historické památky
Last update: STRACHOL (10.02.2016)
Registration requirements -
--- Czech English
Knowledge at French I - intermediate level
Last update: TAJ834 (27.08.2013)
znalosti na úrovni Francouzština I - středně pokročilí
Last update: TAJ834 (27.08.2013)
Teaching methods
Activity
Credits
Hours
Účast na seminářích
1
28
1 / 1
28 / 28
Coursework assessment
Form
Significance
Regular attendance
70
Continuous assessment of study performance and course -credit tests
30