SubjectsSubjects(version: 955)
Course, academic year 2015/2016
  
Corporate Marketing Strategy - D437007
Title: Marketingová strategie podniku
Guaranteed by: Department of Economics and Management (837)
Faculty: Central University Departments of UCT Prague
Actual: from 2015 to 2016
Semester: both
Points: 0
E-Credits: 0
Examination process:
Hours per week, examination: 0/0, other [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course is intended for doctoral students only
can be fulfilled in the future
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: Grosová Stanislava doc. Ing. CSc.
Examination dates   Schedule   
Annotation - Czech
Moderní pojetí úlohy marketingu v procesu řízení firmy a vytváření a udržování vztahů se zákazníky a v hodnotových sítích. Důraz ve výuce předmětu je kladen na prohloubení znalostí a schopností: - porozumět spotřebnímu jednání zákazníka a vytvořit pro něj jedinečnou hodnotu, - diferencovat mezi zákazníky a řídit marketingové činnosti dle hodnoty zákazníka, - formulovat marketingovou strategii firmy jako součást strategie firmy na základě premis vize, poslání , cílů firmy a analýzy makro a mikroprostředí firmy, - sestavit marketingový program včetně mechanismů průběžné kontroly jeho plnění.
Last update: ROZ437 (31.01.2012)
Aim of the course - Czech

Po úspěšném absolvování předmětu by student doktorského studia měl být schopen využít získané poznatky při formulaci a řešení výzkumného problému v oblasti strategické marketingové analýzy, navrhování jedinečné hodnoty pro zákazníky a řízení vztahů se zákazníky v hodnotových sítích v průmyslových podnicích. Dalším výstupem je schopnost provedení strategické analýzy tržního prostředí a postavení podniku v něm. Student bude umět zpracovat a interpretovat informace výsledky získané metodami marketingového výzkumu.

Last update: Grosová Stanislava (16.10.2015)
Literature - Czech

Peppers, D., Rogers M.: Managing Customer Relationships. A Strategick Framework. John Wiley&Sons, Inc. 2004

Homburg, CH.: Marketingmanagement. 4. Auflage. SpringerGabler Verlag, 2012

Ellis N.: Business to Business Marketing. Relationships, Networks, and Strategies. Oxford University Press, 2011.

Aaker, D.A.,Kumar,V.,Day,G.S.:Marketing Research. John Wiley&Sons, Inc. 2004

Last update: Grosová Stanislava (16.10.2015)
Teaching methods - Czech

Konzultace a přednášky k vybraným tématům.

Last update: Grosová Stanislava (16.10.2015)
Syllabus - Czech

1. Marketingová strategie. Proces vývoje strategie v marketingu

2. Strategická analýza tržního prostředí a postavení podniku.

3. Vybrané metody analýzy trhu.

4. Model spotřebního jednání zákazníků.

5. B2B trhy. Kupní chování organizací.

6. Vztahy mezi podniky. Dodavatelské a hodnotové sítě.

7. Formulace marketingové strategie ve vztahu k hodnotě pro zákazníka, positioningu ve vztahu ke konkurenci .

8. Strategie řízení vztahů se zákazníky.

9. Hodnocení a výběr marketingových strategií.

10. Strategie marketingového mixu - produktová, cenová, distribuční a komunikační politika.

11. Výzkum trhu. Vybrané metody získání a pracování informací pro podporu marketingové strategie.

Last update: Grosová Stanislava (16.10.2015)
Entry requirements - Czech

Znalost marketingové koncepce řízení podniku, základních prvků modelu spotřebního chování, segmentace trhu, targetingu a positioningu, nástrojů marketingového mixu 4P(4C). Předpokládá se znalosti z oblasti ekonomiky a managementu podniku jako je cílové chování podniku, náklady, výnosy, zisk. Dále pak znalost pojetí plánování a kontrolování jako součásti řízení.

Last update: Grosová Stanislava (16.10.2015)
Course completion requirements - Czech

Student předmětu zpracuje práci na vybrané téma, které souvisí visí s doktorskou prací. Po odevzdání práce skládá student zkoušku.

Last update: Grosová Stanislava (16.10.2015)
Coursework assessment
Form Significance
Defense of an individual project 40
Oral examination 60

 
VŠCHT Praha