|
|
|
||
Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a dovedností studentů doktorského studia v oblasti získávání informací z literatury, vedení výzkumu a publikování výsledků. Seznamuje s etikou vědecké práce, komunikačními dovednostmi nutnými k efektivní spolupráci ve výzkumné skupině, získáváním a hodnocením informací z odborné literatury, vědeckých databází, norem a dalších zdrojů. Dále jsou probrány zásady přípravy odborné prezentace, publikace a redakčního procesu. Last update: Kubová Petra (16.03.2021)
|
|
||
Studenti budou umět:
Last update: Kubová Petra (16.03.2021)
|
|
||
1. Botek M.: Manažerská komunikace. VŠCHT v Praze, Praha, 2007. ISBN 9788070806579 2. Bradbury A. : Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit. 2. vydání. Computer Press: Brno, 2007. ISBN 978·80-251-1622-7 3. Jirát J., Nič M., Košata B., Dibuszová, E.: Průvodce projektem z Chemické informatiky. 1. vydání VŠCHT Praha: 2007. ISBN 978-80·7080-672-2 Last update: Kubová Petra (16.03.2021)
|
|
||
Prezentační a komunikační dovednosti (M. Botek; 4 hod):
Interpersonální komunikace • Komunikační proces a jeho složky • Šumy a bariéry v komunikaci • Osobnostní předpoklady pro komunikaci
Vyjednávání a konfliktní situace • Spolupráce ve skupině • Techniky vyjednávání • Time management a řízení změn
Etika vědecké práce, plagiátorství (M. Beluský; 2-4 hod): • Co znamená svoboda bádání • Co to je etika ve výzkumu a pravidla etického výzkumu • Věda a víra, věda a rasa, genderový pohled na vědu • Publikování pravdivých výsledků • Plagiátorství, fabrikace, falzifikace
Zdroje vědeckých a technických informací (L. Jelínek; 4 hod): • Nabídka rozhodujících databází vědeckých a technických informací, kde a jak přístupné, obsah, formát • Významné společnosti, státní instituce a projekty jako zdroj informací • Rozpoznávání nekvalitních nebo nepravdivých informací • Jak začlenit vlastní výsledky do databází - hodnocení časopisů, citační databáze, impakt faktor • Spolupráce VŠCHT s NTK
Prezentace vědeckých výsledků, vědecká komunikace (D. Bártová; 4 h): • Příprava a realizace prezentace na konferenci nebo pro management organizace • Zpracování odborného / vědeckého článku. Důležitá periodika a impaktované časopisy. Hodnocení publikační činnosti • Zpracování posteru pro vědeckou konferenci nebo marketingovou prezentaci - hlavní zásady • Písemné studie a dokumenty - vhodné formáty, struktura a zásady • Elektronické publikování - rozhodující zásady • Psaní skript a knih, publikace v autorském kolektivu • Komunikace s vydavatelem; významná současná vydavatelství • Software pro publikování Last update: Kubová Petra (16.03.2021)
|