|
|
|
||
The course will introduce students to the basics of pedagogy as a social science. It will familiarize students with the basic methods of scientific research in pedagogy, basic contemporary theories of education and the current education system of the Czech Republic.
Last update: SVARCOVI (10.08.2013)
|
|
||
Students will be able to: Correctly use specialist terminology, prepare and implement educational research, properly apply different teaching methods and use various forms of evaluation.
Last update: TAJ832 (26.08.2013)
|
|
||
R:ŠVARCOVÁ, I. Základy pedagogiky. Praha: VSCHT, 2005. R:PETTY,G. Moderní vyučování. Praha: Portál,1996. R:SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV,1999. R:KOLÁŘ, Z.,ŠIKULOVÁ.;R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. A:BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. A:GARDNER,H. Dimenze myšlení.Teorie rozmanitých inteligencí.Praha:Portál,1999. A:GAVORA, P., Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. A:KOUKOLÍK, F. Já. O vztahu mozku, vědomí a sebeuvědomování. Praha: Karolinum, 2003. A:KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele Praha: Portál, 1996. A:LAZNIBATOVÁ, J. Nadané dieťa, jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie.Bratislava: IRIS, 2001. A:LIESMANN, K.P. Teorie nevzdělanosti. Praha: Academia 2008. A:PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. Praha:Portál 2004. A:VALIŠOVÁ, A.et al. Autorita ve výchově. Praha: Karolinum, 1999. Last update: TAJ832 (27.08.2013)
|
|
||
Pedagogy as a science Methodology of pedagogy Empirical research in pedagogy The interaction of biological and social factors in the development of personality Society and its educational potential The current education system of the Czech Republic. International Standard Classification of Education (ISCED) Education of pupils with special educational needs Didactics, content and development Concepts and philosophical bases of some contemporary theories of education Objectives of teaching Modernization of educational content The system curricular documents, and their development. Organizational forms of teaching. Methods of teaching. Teaching conditions Communication of the teachers and pupils in the teaching. Pedagogical diagnostics
Last update: SVARCOVI (10.08.2013)
|
|
||
http://www.vscht.cz/homepage/kuhv/index/predmety;http://eso.vscht.cz/autori/1689/ Last update: SVARCOVI (09.11.2013)
|
|
||
None Last update: SVARCOVI (10.08.2013)
|
Teaching methods | ||||
Activity | Credits | Hours | ||
Obhajoba individuálního projektu | 0.5 | 14 | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.5 | 14 | ||
Práce na individuálním projektu | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |
Coursework assessment | |
Form | Significance |
Regular attendance | 10 |
Defense of an individual project | 10 |
Examination test | 20 |
Continuous assessment of study performance and course -credit tests | 20 |
Oral examination | 40 |