|
|
|
||
The subject provides basic orientation in the psychological concepts of talent, focuses on the specifics of talent in the natural sciences and emphasizes the importance of perceiving the individuality of a pupil. A special-pedagogical point of view clarifies the possibilities of supportive means at school in the framework of inclusive education. The instructional perspective brings methods of working with talented pupils within a common classroom. There are also specialized competitions and extra-curricular and leisure-time activities focused on the development of talent in natural science.
Last update: Duschinská Karolina (31.08.2018)
|
|
||
Cihelková, J. (2017). Nadané dítě ve škole: náměty do výuky pro celou třídu. Praha: Portál. Farah, J. N. (2018). Successful Classroom Management for Gifted and Twice-Exceptional Students: Professional Learning Modules. Prufrock Press. Fogarty, R., Kerns, G. M., & Pete, B. M. ([2018]). Unlocking student talent: the new science of developing expertise. New York, NY: Teachers College Press. Freeman, Y. S., Freeman, D. E., & Ramírez, R. (c2008). Diverse learners in the mainstream classroom: strategies for supporting all students across content areas, English language learners, students with disabilities, gifted/talented students. Portsmouth, NH: Heinemann. Hříbková, L. (2009). Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada. Chemická olympiáda [Online]. (2016). Retrieved August 31, 2018, from https://olympiada.vscht.cz/cs/ Miller, A. (2012). Drama nadaného dítěte aneb Hledání pravého Já (Přeprac. a rozš. vyd). V Praze: Triton. Mudrák, J. (2015). Nadané děti a jejich rozvoj. Praha: Grada. TALNET online k přírodním vědám [Online]. (2011). Retrieved August 31, 2018, from http://www.talnet.cz/ Last update: Duschinská Karolina (31.08.2018)
|
|
||
1. Charakteristika nadaných, koncepce nadání 2. Nadaní žáci v přírodních vědách 3. Práce s nadaným žákem v rámci běžné výuky ve třídě. Vhodné organizační formy práce s heterogenní skupinou. Individualizace a personalizace výuky, vrstevnaté učební úlohy, základní a rozšiřující učivo. 4. Nadání jako speciální vzdělávací potřeba. Plán pedagogické podpory, podpůrná opatření, žáci s dvojí výjimečností. 5. Chemická Olympiáda. Letní soustředění a tábory, přírodovědné soutěže. 6. Badatelsky orientovaná výuka. 7. Mimoškolní aktivity: Talnet, SOČ. Last update: Kubová Petra (31.08.2018)
|