![]() | Hello, On Monday, April 28 after 5 pm, some of the university's information systems will be unavailable due to maintenance work. Affected systems are the Education Information System, Financial IS (iFIS), MIS/OBD/Verso, Kopla and related agendas. It is anticipated that everything should be back online and running by Tuesday morning. Work with e-mail or shared drives will not be affected. Computer center |
|
|
|
||
Nejtypičtějším rysem technické civilizace se stala mobilita. Před průmyslovou revolucí dokázal člověk urazit za den
maximálně desítky kilometrů, na počátku 20. století mohl vlakem urazit mnoho set kilometrů denně a před druhou
světovou válkou letecky tisíce. Dopis mezi Británií a Spojenými státy cestoval počátkem 19. století v průměru přes
čtyřicet dnů, na konci 19. století týden, ale telegram překonal oceán okamžitě. Jaké byly podoby mobility a jak
změnila svět? Pod vedením vynikajícího rétora PhDr. Nikolaje Savického, Ph.D., zažijete nejen poutavé přednášky,
ale i přátelská setkání u kávy či čaje. Není vyžadováno předchozí absolvování kurzů Kořeny technické civilizace I., II.
III.
Last update: Krátká Jana (24.01.2025)
|
|
||
1. Dopravní limity předindustriální civilizace od antiky do 18. století 2. Vnitrozemská lodní doprava jako jeden z motorů industrializace 3. Zrození železnice jako fenoménu, který změnil svět 4. Měření a sdílení času jako podmínka dopravních sítí průmyslového věku 5. Telegraf a telefon 6. Proč tramvaj? 7. Spalovací motory od plynu k benzínu, od stacionárních k mobilním 8. Důsledky automobilizace 9. Doprava vzduchem 10. Dvacáté století jako věk logistiky 11. Exkurze
Last update: Krátká Jana (24.01.2025)
|