|
|
|
||
Last update: Kubová Petra Ing. (04.01.2018)
|
|
||
Last update: Kubová Petra Ing. (04.01.2018)
Studenti se budou umět orientovat v základních aspektech problematiky REACH. |
|
||
Last update: Kubová Petra Ing. (04.01.2018)
http://echa.europa.eu/cs/regulations/reach a výukové materiály od garanta předmětu. |
|
||
Last update: Kubová Petra Ing. (04.01.2018)
Studijní opory lze získat u garanta předmětu |
|
||
Last update: Kubová Petra Ing. (04.01.2018)
1. Úvod do problematiky - management chemických látek, legislativa 2. Klasifikace látek - kategorie nebezpečnosti na základě údajů o fyzikálně-chemických vlastnostech, toxicitě a ekotoxicitě. Registrace - OSOR, podání registrace jedním či více subjekty, SIEF, výpočet nákladů a jejich dělení mezi jednotlivé registranty. 3. Metody pro hodnocení vlastností chemických látek - rozdělení, výběr vhodných metod, alternativní testy toxicity 4. Vyhodnocení dat - statistické zpracování dat (indexy NOEC, LOEC, EC50/LC50), interpretace získaných výsledků, Klimish score 5. SLP - přednáška externisty 6. Autorizace a restrikce - identifikace SVHC látek, proces autorizace, SEA, metodiky zvážení benefity vs rizika, substituce látek, dopady na dodavatelský řetězec 7. Klasifikace, označování a balení chemických látek či směsí (CLP) - povinnosti výrobce, dovozce či spotřebitele, P-věty, H-věty, symboly nebezpečnosti 8. Bezpečnostní listy - ukázka BP, zisk a výběr dat, pravidla pro tvorbu BL, Expoziční scénáře, analýza rizik 10 a 11. Exkurze (SZÚ, soukromá firma) 12. Samostatný projekt (studenti ve skupinách řeší zadaný úkol napříč sylabem), konzultace 13. Obhajoba projektu 14. Písemný test
|
|
||
Last update: Kubová Petra Ing. (04.01.2018)
Účast na přednáškách a semináři je možná pouze pro studenty bakalářského a magisterského stupně, kteří se ke studiu předmětu řádně přihlásili v SISu. (Předmět není určen pro doktorandy). |
|
||
Last update: Kubová Petra Ing. (04.01.2018)
žádné |
|
||
Last update: Kubová Petra Ing. (04.01.2018)
Aktivní účast na výuce (min. 60%). Obhajoba zadaného úkolu (projektu)a písemný test. |