|
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní informaci o významu kvality a péče o kvalitu zejména z pohledu producentů výrobků a služeb. Hlavním předmětem zájmu bude výklad požadavků normy ISO 9001, která slouží k zavádění udržování i certifikaci systému managementu kvality (QMS). Objasněny ovšem budou i klíčové požadavky japonských přístupů označovaných jako TQM, i soudobé požadavky cen za kvalitu. V neposlední řadě se výklad dotkne i úlohy mezinárodních institucí (metrologických, normalizačních, akreditačních) a úlohy EU směrem ke kvalitě. Zmíněny budou i přístupy zabezpečování kvality mimo podnikatelský sektor, zejména požadavky modelu CAF pro veřejnou správu. Last update: Švecová Lenka (10.02.2021)
|
|
||
Požadavky na zakončení předmětu:
Bodové hodnocení:
Last update: Švecová Lenka (10.02.2021)
|
|
||
Z: Norma ISO 9 001:2015 – Systémy managementu kvality Z: Aktuální materiály EU, ČR týkající se péče o jakost výrobků a ochranu spotřebitele. D: VEBER, J. a kol. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele, Grada Publishing, 2. aktualizované vydání, Grada Publishing, Praha 2007, ISBN 978-80-247-1782-1 D: VEBER, J. a kol.: Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce, Management Press, druhé aktualizované vydání, Praha 2010, ISBN 978-80-7261-210-9 D: Další normy ISO: ISO 9000, ISO 9004 Last update: Švecová Lenka (11.12.2021)
|
|
||
1. Východiska managementu kvality: pojetí, význam, historické přístupy zabezpečování kvality, mezinárodní souvislosti 2. Systém managementu kvality ve smyslu norem ISO řady 9000, uplatnění v organizacích, certifikace (tuzemské a zahraniční certifikační organizace), integrace s manažerskými systémy environmentu a bezpečnosti práce (ISO 14 001 a ISO 45 001) 3. Přístupy zabezpečování kvality – TQM, požadavky cen za kvalitu (model exelence EFQM), model CAF 4. Mezinárodní a národní instituce zapojené do péče o jakost: normalizace, metrologie, akreditace 5. Evropská a národní legislativa věnovaná kvalitě produkce a ochraně spotřebitele 6. Implementace a udržování normy ISO 14001 ve firemní praxi: kontext a úloha vrcholového vedení 7. Implementace a udržování normy ISO 14001 ve firemní praxi: plánování 8. Implementace a udržování normy ISO 14001 ve firemní praxi: podpora: zdroje, dokumentace 9. Implementace a udržování normy ISO 14001 ve firemní praxi: provoz (1. část) 10. Implementace a udržování normy ISO 14001 ve firemní praxi: provoz (2. část) 11. Implementace a udržování normy ISO 14001 ve firemní praxi: hodnocení výkonnosti 12. Implementace a udržování normy ISO 14001 ve firemní praxi: zlepšování 13. Vybrané metody zlepšování kvality: 7 jednoduchých nástrojů MQ, metody hodnocení kvality 14. Vybrané metody zlepšování kvality: metoda FMEA, FTA, DOE, QFD Last update: Švecová Lenka (10.02.2021)
|
|
||
Sada PowerPointových prezentací s mluvenými komentáři, které budou uloženy na eDisku, přístupové kódy budou studentům sděleny na první hodině předmětu. Last update: Švecová Lenka (10.02.2021)
|
|
||
Studenti pochopí a budou se orientovat:
Studenti budou schopni
Last update: Švecová Lenka (10.02.2021)
|