Last update: Pokorná Markéta Mgr. Ing. (14.09.2022)
The aim of the course is to develop communication skills with special focus on the specific features of professional language, to enhance the acquired knowledge of grammar and vocabulary. The covered topics include food, drugs, materials, fuels and energy, environmental technology and chemical engineering. One lesson is dedicated to presentation skills.
Last update: Pokorná Markéta Mgr. Ing. (14.09.2022)
Cílem předmětu je rozvíjet komunikativní dovednosti se zvláštním důrazem na specifika odborného jazyka, zdokonalit již osvojené gramatické a lexikální jazykové prostředky. Tematické okruhy zahrnují potraviny, léčiva, materiály, paliva a energie, technologie životního prostředí a chemické inženýrství. Zvláštní kapitola je věnována zpracování prezentace.
Aim of the course -
Last update: Pokorná Markéta Mgr. Ing. (05.08.2020)
Students will be able to:
Process information provided both in written and spoken forms and respond to it
Describe a process, work with data using graphs and diagrams
Give a presentation on a topic related to the student's field of study
Work with specialized texts, analyze texts and audio materials
Last update: Pokorná Markéta Mgr. Ing. (14.09.2022)
Studenti budou umět :
vyhodnotit informace získané písemnou a ústní formou a reagovat na ně jak ústně, tak písemně
popsat proces, pracovat s grafickým znázorněním dat
prezentovat odborné téma, jež se vztahuje ke studovanému oboru
pracovat s odborným textem, interpretovat texty a poslechové materiály
Literature -
Last update: Pokorná Markéta Mgr. Ing. (14.09.2022)
R: English for Chemists II (available for download in Moodle)
D: Jacques C.,Technical English 4,Course Book,Pearson Education Limited,2011, 9781408229552
D: Key Words for Chemical Engineering, HarperCollins Publishers, 2013, 9780007489770
D: Armer T. and Day J.,Cambridge English for Scientists, Cambridge University Press, 2011,9780521154093
D: West C.,Recycling Advanced English,Georgian Press,2009, 9780521140737
D: Murphy R.,English Grammar in Use, Cambridge University Press,2012, 9780521189392
Learning resources -
Last update: Kruteková Jana Mgr. (26.02.2018)
www.vscht.cz/kj/page/odkazy.html
Last update: Kruteková Jana Mgr. (26.02.2018)
www.vscht.cz/kj/page/odkazy.html
Teaching methods -
Last update: Kruteková Jana Mgr. (02.03.2018)
Seminars.
Last update: Kruteková Jana Mgr. (02.03.2018)
Výuka probíhá formou semináře.
Syllabus -
Last update: Pokorná Markéta Mgr. Ing. (14.09.2022)
1. Presentations
2. Food Analysis
3. Food Preservation and Biotechnologies
4. Administration and Function of Drugs
5. Drug Discovery and Development
6. Types and Properties of Materials
7. Materials of the Future
8. Energy Sources
9. Fuels
10. Water Technology
11. Waste Technology
12. What is Chemical Engineering
13. Chemical Engineering Jobs and Projects
14. Revision
Last update: Pokorná Markéta Mgr. Ing. (14.09.2022)
1. Presentations
2. Food Analysis
3. Food Preservation and Biotechnologies
4. Administration and Function of Drugs
5. Drug Discovery and Development
6. Types and Properties of Materials
7. Materials of the Future
8. Energy Sources
9. Fuels
10. Water Technology
11. Waste Technology
12. What is Chemical Engineering
13. Chemical Engineering Jobs and Projects
14. Revision
Registration requirements -
Last update: Kruteková Jana Mgr. (26.02.2018)
No study prerequisites.
Last update: Kruteková Jana Mgr. (26.02.2018)
Studijní prerekvizity nejsou požadovány.
Course completion requirements -
Last update: Pokorná Markéta Mgr. Ing. (07.09.2023)
In order to complete the course and receive the credit, students must acquire 50 points out of a total of 70 points. The points are awarded for passing the end-of-term test (max. 50 pts), working actively in lessons (max. 10 pts), preparing and giving a minipresentation (max. 3 pts) and doing assigned homework (max. 7 pts).
The course is completed with an exam consisting of two parts. In the oral part, students have to prove they are able to understand and discuss a scientific article presented to them. The other part of the exam is giving a presentation on a scientific topic. Before taking the exam, students must complete both the OAJ A and OAJ B courses.
Last update: Pokorná Markéta Mgr. Ing. (07.09.2023)
K udělení zápočtu je nutné získat 50 bodů z celkových 70 bodů. Body student získá za napsání zápočtového testu (max. 50 b.), aktivní účast v hodinách (max. 10 b.), přípravu a odprezentování miniprezentace (max. 3 b.) a domácí přípravu (max. 7 b.).
Předmět je zakončen zkouškou, která se skládá z ústní části a z prezentace. V ústní části studenti musí prokázat schopnost porozumět neznámému odbornému textu a diskutovat o něm. Před složením zkoušky je nutné mít splněný zápočet z OAJ A a OAJ B.
Teaching methods
Activity
Credits
Hours
Účast na seminářích
1
28
1 / 2
28 / 56
Coursework assessment
Form
Significance
Regular attendance
15
Homework preparation
5
Defense of an individual project
15
Continuous assessment of study performance and course -credit tests