|
|
|
||
Cílem kurzu je základní seznámení s nejnovějšími poznatky o psychologických zákonitostech učení, výuky a vyučování.
Kurz by měl pomáhat v porozumění:
1. procesu (a průběhu) učení,
2. žákovi v kontextu učební situace
3. sobě jako pedagogovi, který reflektuje svoji pedagogickou činnost
Po absolvování kurzu je student schopen:
1. aplikovat teoretické psychologické principy do vyučování chemie
2. vytvářet podmínky pro efektivní učení a vyučování
3. analyzovat příčiny studijního neúspěchu Last update: High Radka (13.02.2019)
|
|
||
Účast na přednáškách a seminářích 75% Splnění všech povinných úkolů v e-learningu Dobrovolné plnění průběžných úkolů před semináři (body do testu za každý úkol) Splnění zkouškového testu Last update: High Radka (13.02.2019)
|
|
||
Z: JEDLIČKA, Richard a KOŤA, Jaroslav a SLAVÍK, Jan. Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha, Grada. 2018. ISBN: 978-80-271-0586-1 Z: SLAVIN, Robert. Educational Psychology: Theory and Practice, 12th Edition, Pearson. 2018.
D: MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha, Portál, s.r.o. 2013. ISBN: 978-80-262-0174-8 D: PAVELKOVÁ, Isabella. Motivace žáků k učení – Perspektivní motivace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, PedF UK. 2012. Last update: Čapek Adamec Martin (22.04.2022)
|
|
||
1. Pedagogická psychologie, její předmět a metody měření 2. Bezpečné prostředí ve výuce a ve škole 3. Informačně procesní a kognitivní teorie učení 4. Behaviorální a sociální teorie učení 5. Sociální a konstruktivistické teorie učení 6. Motivace - velká motivační trojka 7. Žákovská nuda 8. Metakognice 9. Diferenciace učení - v čem se žáci liší? 10. Pedagogická diagnostika 11. Wellbeing, emoce a prevence syndromu vyhoření Last update: High Radka (03.09.2024)
|
Teaching methods | ||||
Activity | Credits | Hours | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1.5 | 42 | ||
Účast na seminářích | 0.5 | 14 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |