Laboratory II is based on separate topics announced by educators. Processing these topics, students will learn advanced laboratory techniques particularly in the following fields: Biotechnology, Microbiology, Cell Physiology, Bioengineering and others. Students will use the experiences gained in the course of Laboratory of Biotechnology I. Students will deepen the theoretical knowledge in the area bounded by topic and they join this knowledge into a broader context. At the beginning of the experimental work, students draw up a systematic plan of work and use it for their laboratory experiments. They process, evaluate and compare the experimental results with the data available in the literature. Based on these results, they prepare a report in the form of scientific publication with the usual structure. Processing text, students should meet the requirements for the structure of the text and formats of image and literary sources. To finish the work, students prepare a presentation that will be presented and defended before expert committee composed of teachers.
Last update: Halecký Martin (14.08.2013)
Předmětem laboratoří jsou samostatná témata vypisovaná pedagogy. V rámci zpracování těchto témat si osvojí studenti moderní laboratorní techniky zejména v následujících oborech: biotechnologie, mikrobiologie, buněčná fyziologie, bioinženýrství a dalších. Laboratorní práce studentů bude vycházet ze zkušeností získaných v rámci předmětu Laboratoř biotechnologií I. Studenti v průběhu předmětu prohloubí teoretické znalosti v dané oblasti vymezené tématem a zapojí tyto vědomostí do širšího kontextu. Na začátku experimentální práce vypracují systematický plán práce, podle kterého provedou laboratorní experimenty. Výsledky pokusů zpracují, vyhodnotí a srovnají s dostupnými údaji v literatuře. Na základě těchto výsledků vypracují zprávu ve formě vědecké publikce s obvyklou strukturou. Při zpracování dodrží všechny formální požadavky na rozsah práce, strukturu textu, obrázkové přílohy a citace literárních zdrojů. Práce bude zakončena obhajobou, na kterou si studenti připraví prezentaci a tu přednesou a obhájí před odbornou komisí složenou z pedagogických pracovníků.
Last update: TAJ319 (14.11.2012)
|