The course helps students to understand the nature and role of marketing and its application in the business, provides information about the business environment, the marketing information system, the planning, the shopping behavior of buyers. Students learn to segment the market according to several criteria to find the target customer group and to determine the marketing mix, a suitable product, reasonable price, good promotion and distribution method.
Last update: TAJ321 (16.11.2012)
Předmět vede studenty k pochopení podstaty a úloh marketingu a jeho uplatnění v podniku, podává informace o prostředí podniku,o marketingovém informačním systému, o plánovaní, o nákupním chování kupujících. Studenti se učí segmentovat trh podle různých kritérií, najít cílovou skupinu zákazníků a k této určit marketingový mix, tedy vhodný produkt, přiměřenou cenu, správnou propagaci a způsob distribuce.
Aim of the course -
Last update: TAJ321 (25.09.2013)
Students will be able to:
• understand the problems of marketing in the food industry,
• describe the various elements of the marketing mix,
• Identify target segments,
• solve simple case study.
Last update: TAJ321 (04.12.2012)
Studenti budou umět:
orientovat se v problematice marketingu v potravinářském oboru,
popsat jednotlivé prvky marketingového mixu,
identifikovat cílové segmenty,
řešit jednoduché případové studie.
Literature -
Last update: TAJ321 (03.10.2013)
R: Grosová S.,Marketing. Principy, postupy, metody. VŠCHT Praha, Praha 2002
R: KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
A: KOTLER, P., Marketing podle Kotlera : Jak vytvářet a ovládnout nové trhy, Praha, Management Press, 2000,80-7261-010-4
Last update: TAJ321 (26.09.2013)
Z: Grosová S.,Marketing. Principy, postupy, metody. VŠCHT Praha, Praha 2002
D: KOTLER, P., Marketing podle Kotlera : Jak vytvářet a ovládnout nové trhy, Praha, Management Press, 2000,80-7261-010-4
Z: KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
Learning resources -
Last update: TAJ321 (26.09.2013)
http://uchts.vscht.cz/
Last update: TAJ321 (16.11.2012)
http://uchts.vscht.cz/ - případové studie
Syllabus -
Last update: TAJ321 (25.09.2013)
1. Basic concept of marketing
2. Customer Analysis and competition in the food industry
3. Marketing strategy and strategic planning
4. Portfolio models and their application in practice