The course is focused on developing the acquired knowledge necessary for basic communication in everyday life situations. The aim is to achieve B1 level according to CERF (Common European Reference Framework).
Last update: Novotná Jana PhDr. (25.01.2016)
Předmět je zaměřen na osvojení nových gramatických a lexikálních struktur,upevnění všech již získaných jazykových dovedností a jejich používání v komunikaci. Cílem předmětu je dosáhnout úrovně B1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Aim of the course -
Last update: TAJ834 (27.08.2013)
Student will be able to :
express possibility, ability, necessity in everyday communication
ask for help and advice, give advice or recommendation
express their own opinion
describe places, buildings, people in spoken and written form
write informal letters
Last update: TAJ834 (17.11.2012)
Studenti budou umět :
vyjádřit možnost, schopnost, nutnost v běžné komunikaci
požádat o radu a radu či doporučení poskytnout
vyjádřit svůj názor a postoj
podat ústní i písemnou formou jednoduchý popis místa, budovy, osoby
napsat neformální dopis
Literature -
Last update: Novotná Jana PhDr. (23.11.2016)
R: Oxenden C.,Latham-Koenig Ch., English File Pre-intermediate MultiPack B,third edition, Oxford University Press,2012, 9780194598699
A: Murphy R.,English Grammar in Use,Cambridge University Press, 2003, 052143680X
A: Vince M.,Intermadiate Language Practice,Macmillan,2010, 9780230727014
Last update: Novotná Jana PhDr. (23.11.2016)
Z: Oxenden C.,Latham-Koenig Ch., English File Pre-intermediate MultiPack B,third edition, Oxford University Press,2012, 9780194598699
D: Murphy R.,English Grammar in Use,Cambridge University Press, 2003, 052143680X
D: Vince M.,Intermadiate Language Practice,Macmillan,2010, 9780230727014
Learning resources -
Last update: Novotná Jana PhDr. (08.09.2016)
Materials prepared and/or recommended by the lecturer.
Last update: Novotná Jana PhDr. (08.09.2016)
Materiály vytvořené a/nebo doporučené vyučujícím.
Syllabus -
Last update: TAJ834 (16.10.2013)
1. Verbs with infinitive and verbs followed by -ing
2. Modal verbs have to, don’t have to, must, mustn’t; modifiers a bit, really, etc.
3. Sport vocabulary; expressing movement; at a department store; writing a formal e-mail
4. If clauses - first and second conditionals; confusing verbs know/meet, borrow/lend
5. Animals; decisions; modal verbs may/might
6. Giving advice should/shouldn’t; at the pharmacy; writing to a friend
7. Fears vocabulary; present perfect vs. past simple; biographies
8. School subjects; used to; inventions; passive; how to get there; describing a building
9. Something, anything, nothing etc.; health and lifestyle; quantifiers too, not enough
10.Phrasal verbs; similarities; so, neither + auxiliaries
11.Telephoning; giving your opinion
12.Past perfect; adverbs suddenly, immediately, etc.
13.Reported speech; say/tell/ask
14.General revision - grammar, vocabulary
Last update: TAJ834 (17.11.2012)
1. Nakupování, obchody a zboží; Slovesné vazby - gerundium a infinitiv
2. Modální slovesa - can, must, may v přítomnosti
3. Sporty a volný čas; Vyjádření pohybu, předložky pohybu
4. Přání a možnosti;Podmínkové věty, mnohoznačnost slov - slovesa
5. Příroda a zvířata; Modální sloves - should, would, might, tvoření slov
6. U lékaře, v lékárně; Vyjádření rady a doporučení, dopis příteli
7. Obavy, strach, dobrodružství; Předpřítomný čas prostý- použití
8. Škola a školní předměty; Vazba "used to", vyjádření minulosti
9. Zdraví a zdravý životní styl; Trpný rod - formy a požití
10.Vynálezy a vynálezci;Trpný rod, vyjádření podobnosti, srovnání
11.Telefonování,užitečné fráze pro telefonování; Frázová slovesa
12.Minulost - realita a fikce; Předminulý čas - tvoření, použití
13.Příběh - tvoření,Přímá a nepřímá řeč, souslednost časů
14.Shrnutí a opakování
Registration requirements -
Last update: Kruteková Jana Mgr. (15.06.2017)
Knowledge at English - pre-intermediate I.
Last update: Kruteková Jana Mgr. (15.06.2017)
Znalosti na úrovni Angličtina - mírně pokročilí I.
Teaching methods
Activity
Credits
Hours
Účast na seminářích
1
28
1 / 1
28 / 28
Coursework assessment
Form
Significance
Regular attendance
70
Continuous assessment of study performance and course -credit tests