The subject is focused on improving the knowledge of English grammar and expanding the vocabulary,on developing communication skills for everyday communication. The aim is to achieve B1+/B2 level according to CERF (Common European Reference Framework).
Last update: Novotná Jana PhDr. (25.01.2016)
Předmět je zaměřen na osvojení a upevnění zvládnutých jazykových prostředků, které umožňují pracovat s jazykem na úrovni srovnatelné s běžnou komunikací i písemným projevem. Zvláštní důraz je kladen na rozšíření slovní zásoby, osvojení lexikálních prostředků. Cílem je dosažení úrovně B1+/B2 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Aim of the course -
Last update: TAJ834 (27.08.2013)
Student will be able to :
hold a conversation using advanced vocabulary
express their own opinion, agreement and disagreement, give advice and recommendation
express their feelings, happiness,understanding, give an explanation
write formal and informal letters
write an essay, a story
Last update: TAJ834 (18.11.2012)
Studenti budou umět :
vést rozhovor na vybrané téma s použitím pokročilejší slovní zásoby
vyjádřit svůj názor a nesouhlas doporučení a radu
vyjádřit své pocity,radost,pochopení, podat vysvětlení
napsat formální a neformální dopis
napsat esej, příběh
Literature -
Last update: Dolejšová Ivana PhDr. (30.08.2016)
R: Oxenden C.,Latham-Koeing Ch., English File Upper-intermediate MultiPack A,third edition, Oxford University Press,2014, 9780194558624
A: Foley M.,Hall D., Advanced Learner´s Grammar, Longman,2005, 0582403839
A: Prodromou L.,Grammar and Vocabulary fo First Certificate, Longman, 2005, 978058240018X
Last update: Dolejšová Ivana PhDr. (30.08.2016)
Z: Oxenden C.,Latham-Koeing Ch., English File Upper-intermediate,MultiPack A,third edition, Oxford University Press, 2014, 9780194558624
D: Foley M.,Hall D., Advanced Learner´s Grammar, Longman,2005, 0582403839
D: Prodromou L.,Grammar and Vocabulary fo First Certificate, Longman, 2005, 978058240018X
Learning resources -
Last update: Novotná Jana PhDr. (08.09.2016)
Materials prepared and/or recommended by the lecturer.
Last update: Novotná Jana PhDr. (08.09.2016)
Materiály vytvořené a/nebo doporučené vyučujícím.
Syllabus -
Last update: TAJ834 (17.11.2012)
1. Questions and answers, working out meaning from context
2. Personality; auxiliary verbs, the… the +comparatives
3. Illness and treatment; present perfect simple and continuous
4. Writing an informal email/letter
5. Clothes and fashion; using adjectives as nouns, adjective order
6. Air travel; narrative tenses, so/such …. that
7. Confusing adverbs and adverbial phrases
8. Crime and punishment; passive (all forms)
9. Weather; future perfect and future continuous
10.Expressions with take; conditionals and future time clauses, expressing your opinion
11.Feelings; unreal conditionals
12.Verbs often confused; past modals
13.The body; verbs of senses
14.General revision - grammar, vocabulary
Last update: Novotná Jana PhDr. (15.09.2016)
1. Otázky a odpovědi; Práce s textem, jeho rozbor a shrnutí
2. Osobnost; Pomocná sloevsa, použití členu určitého, stupňování přídavných jmen
3. Nemoci a zranění; Předpříomný prostý a průběhový čas
4. Neformální dopis a e-mail; podstatná a přídavná jména - pozice ve větě
5. Móda a oblékání; Přídavná jména a příslovce, vazby přídavných jmen s předložkami
6. Cestování - letadlo; Minulé časy - prostý, průběhový, předminulý čas prostý a průběhový
7. Mnohoznačnost slov - příslovce, vazby příslovcí, spojky
8. Zločin a trest; Trpný rod - formy, použití, opakování
9. Počasí; Vyjádření budoucnosti - předbudoucí čas prostý, průběhový
10.Sloveso "take" a jeho vazby, frázová slovesa; Podmínkové věty a věty časové
11.Vyjádření pocitů a názoru; podmínkové věty - hypotéza
12.Mnohovýznamová slovesa; Modální slovesa s minulým infinitivem
13.Vyjádření pocitů pomocí sloves nebo přídavných jmen -ed / - ing
14.Shrnutí a opakování
Registration requirements -
Last update: Kruteková Jana Mgr. (15.06.2017)
Knowledge at English - pre-intermediate II.
Last update: Kruteková Jana Mgr. (15.06.2017)
Znalosti na úrovni Angličtina - mírně pokročilí II.
Teaching methods
Activity
Credits
Hours
Účast na seminářích
1
28
1 / 1
28 / 28
Coursework assessment
Form
Significance
Regular attendance
70
Continuous assessment of study performance and course -credit tests