The aim of the course is to enhance students´communication skills in English. It concentrates on interpretation of texts and recordings, on presentation of opinions and reaching agreement. The topics cover personality, early career, languages, brain evolution, arts, and entertainment. The final knowledge of language is at B2+/C1 level according to CERF (Common European Reference Framework).
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
Cílem předmětu je rozvinout a upevnit jazykové znalosti a komunikační dovednosti v oblasti všeobecné angličtiny se zvláštním zaměřením na interpretaci textů a poslechových materiálů., vyjádření vlastního názoru a argumentaci. Tématické okruhy se týkají typů osobnosti, zaměstnání mladých lidí, jazyků, vývoje mozku, umění a zábavy. Výstupní úroveň předmětu odpovídá úrovni B2+/C1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Aim of the course -
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
Students will be able to
• understand and interpret authentic texts (newspaper articles, extracts from literature) and recordings
• give their opinions on a topic discussed with their partners using appropriate register
• use appropriate and precise vocabulary
• write a review
• write an essay
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
Studenti budou umět :
• rozebrat a správně interpretovat autentické texty( novinové články, úryvky z literatury) a poslechové materiály
• s využitím osvojených komplexních jazykových prostředků argumentovat v diskusi
• používat vhodnou a přesnou slovní zásobu
• napsat recenzi
• napsat esej
Literature -
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
R: Brook-Hart G.,and Haines S., Complete Advanced, Second Edition, Cambridge University Press, 2015, 9781107501416
A: West C.,Recycling Advanced English, Georgian Press, 2002, 1873630336
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
R: Brook-Hart G.,and Haines S., Complete Advanced, Second Edition, Cambridge University Press, 2015, 9781107501416
A: West C., Recycling Advanced English, Georgian Press, 2002, 1873630336
Learning resources -
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
Materials prepared and/or recommended by the teacher.
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
Materiály vytvořené a/nebo doporučené vyučujícím.
Syllabus -
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
1. Personality attributes. Unusual occupations.
2. Early career. Verb forms to talk about the past. Collocations with give and make.
3. Language learning. Collocations with make, get and do. Word formation: suffixes.
4. Endangered languages. Expressing purpose, reason and result. Spelling mistakes.
5. The mind. Types of thinkers. Countable and uncountable nouns. No, none, not.
6. Brain evolution. Formal and informal vocabulary. The passive. Writing an essay.
7. Aspects of work. Dependent prepositions. Adjective-noun collocations.
8. Graduate jobs. Expressing possibility, probability and certainty.
9. Dramatic events. Dangerous activities. Idiomatic language. Verbs followed by infinitive or -ing.