The aim of the course is to enhance students´communication skills in English. It concentrates on interpretation of texts and recordings, on presentation of opinions and reaching agreement. The topics cover media, breaking records, studying abroad, travel, environment, lifestyle, and immigration. The final knowledge of language is at B2+/C1 level according to CERF (Common European Reference Framework).
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
Cílem předmětu je rozvinout a upevnit jazykové znalosti a komunikační dovednosti v oblasti všeobecné angličtiny se zvláštním zaměřením na interpretaci textů a poslechových materiálů., vyjádření vlastního názoru a argumentaci. Tématické okruhy se týkají médií, překonávání rekordů, studia v zahraničí, cestování, životního prostředí, životního stylu a imigrace. Výstupní úroveň předmětu odpovídá úrovni B2+/C1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Aim of the course -
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
Students will be able to
• understand and interpret authentic texts (newspaper articles, extracts from literature) and recordings
• give their opinions on a topic discussed with their partners using appropriate register
• use appropriate and precise vocabulary
• write a report
• write a letter
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
Studenti budou umět :
• rozebrat a správně interpretovat autentické texty( novinové články, úryvky z literatury) a poslechové materiály
• s využitím osvojených komplexních jazykových prostředků argumentovat v diskusi
• používat vhodnou a přesnou slovní zásobu
• napsat zprávu
• napsat dopis
Literature -
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
R: Brook-Hart G.,and Haines S., Complete Advanced, Second Edition, Cambridge University Press, 2015, 9781107501416
A: West C.,Recycling Advanced English, Georgian Press, 2002, 1873630336
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
R: Brook-Hart G.,and Haines S., Complete Advanced, Second Edition, Cambridge University Press, 2015, 9781107501416
A: West C.,Recycling Advanced English, Georgian Press, 2002, 1873630336
Learning resources -
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
Materials prepared and/or recommended by the teacher.
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
Materiály vytvořené a/nebo doporučené vyučujícím.
Syllabus -
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
1. Media. Reported speech. Talking verbs.
2. Broadcasters and public trust. The ethics of reality TV. Transitive verbs.
3. Speed. Breaking records. Time clauses. Prepositions in time expressions.
4. Fast cars. Action, activity, event and programme. Technological progress.
5. Lifelong learning. Studying abroad. Expressing ability, possibility and obligation.
6. Choosing a university. Chance, occasion, opportunity and possibility. Writing a report.
7. Travel experience. Phrasal verbs. Conditionals. Paradise found. At, in and on to express location.
8. The living world. Climate change and the Inuit. Prepositions following verbs.
9. Species loss. Nouns and articles. Word formation.
10.Health and lifestyle. Prepositions following adjectives. Ways of contrasting ideas.
11.Unusual national sports. The language of comparison. Writing a letter.
12.Moving abroad. Comment adverbials and intensifying adverbs. Confusing verbs.
13.Cities and immigration. Cleft sentences for emphasis.
14.General revision.
Last update: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
1. Média. Nepřímá řeč. Slovesa týkající se mluvení.
2. Zpravodajské stanice a důvěra veřejnosti. Etika ‚reality‘ programů. Tranzitivní slovesa.
3. Rychlost. Překonávání rekordů. Časové vedlejší věty. Předložky ve vyjádřeních času.
4. Rychlá auta. Action, activity, event and programme. Technologický pokrok.
5. Celoživotní vzdělávání. Studium v zahraničí. Vyjádření schopnosti, možnosti a povinnosti.
6. Výběr univerzity. Chance, occasion, opportunity and possibility. Psaní: zpráva.
7. Cestování. Frázová slovesa. Podmínkové věty. Ráj nalezen. At, in a on k vyjádření místa.
8. Živý svět. Klimatické změny a Inuiti. Předložky následující slovesa.
9. Ztráta živočišných druhů. Podstatná jména a členy. Tvorba slov.
10.Zdraví a životní styl. Předložky následující adjektiva. Způsoby kontrastování myšlenek.
11.Neobvyklé národní sporty. Jazyk používaný k porovnání. Psaní: dopis.
12.Přesídlení do zahraničí. Příslovečná určení. Matoucí slovesa.