The course focuses on understanding the goals and tasks of marketing management in the company. Students will become familiar with possibilities of marketing and learn the procedures and techniques used in market segmentation, positioning and designing the marketing mix. Marketing mix is presented as a set of objectives and decisions in the field of product, price, distribution and communication policies. Understanding is deepened by presenting chemica, pharma and food products case studies.
Last update: Kubová Petra Ing. (01.05.2019)
Předmět je zaměřen na pochopení cílů a úlohy marketingu v podniku. Studenti se seznámí s východisky marketingu a osvojí si postupy a techniky používané při segmentaci trhu, positioningu a navrhování nástrojů marketingového mixu. Marketingový mix je představen jako soubor cílů a rozhodnutí v oblasti produktové, cenové, distribuční a komunikační politiky. Porozumění je prohloubeno souborem aplikací - příkladů a případových studií z oblasti chemických a potravinářských produktů.
Aim of the course -
Last update: Kubová Petra Ing. (01.05.2019)
Students will be able to:
Design a marketing environment model for an enterprise
Analyse the competitors of an enterprise
Design the marketing mix of a product
Manage the system of marketing communication
Collaborate with distributors
Price new products
Last update: Kubová Petra Ing. (01.05.2019)
Studenti budou rozumět významu marketingu pro řízení podniku, konkrétně pak jeho roli ve vývoji, navrhování a zavádění nových výrobků na trh, řízení existujcích výrobků, formulaci cenových rozhodnutí, spolupráci s distributory, řízení komunikace s trhem a získávání a zpracování informací a konkrétních trzích.
složka Základy marketingu na vnitřním sdíleném disku S
Teaching methods - Czech
Last update: Kubová Petra Ing. (01.05.2019)
Přednáška je zaměřená na dané téma, je podporovaná prezentací v Power Pointu a je doplněná konkrétními příklady aplikací z praxe chemických a potravinářských podniků, vyrábějících výrobky určené pro konečné spotřebitele, resp. rodiny. Pozornost je věnovaná také průmyslovým trhům.
V rámci cvičení je probíráno řešení 10 případových studií. Student pracuje v týmu na řešení dvou případových studií a výsledky, které představují návrh výrobku pro vybraný segment spotřebitelů, jsou prezentovány na cvičení.
Requirements to the exam - Czech
Last update: Kubová Petra Ing. (01.05.2019)
Podmínkou udělení zápočtu je zpracování tří případových studií, které jsou řešeny na cvičeních z předmětu a za zpracování a prezentaci dvou projektů nových výrobků.
Zkouška z předmětu má písemnou a ústní část. Písemná část obsahuje je složená z celkem 50 otázek otevřených nebo uzavřených (výběr z možností)a z 2 krátkých případových studií. Ústní část zkoušky obsahuje jednu otázku, odpovídající názvu tématu uvedeného v sylabu předmětu.
Syllabus -
Last update: Kubová Petra Ing. (01.05.2019)
The role of marketing in organisations.Marketing Concept.