|
|
|
||
Predictive control is a course which summarises advanced control techniques. Continuous or discrete mathematical model is the basics for all these methods. Introduction to diofantic equatoins is ana essential part of the lectures. The course contains also application examples in order for the students to apply the acquired knowledge to the solution of engineering problems.
Last update: Pátková Vlasta (20.04.2018)
|
|
||
Vypracování a obhajoba sedmi ročníkových projektů: 0 - 25 bodů Ústní zkouška: 0-75 bodů Celkové bodové hodnocení: 100-90 A, 89-80 B, 79-70 C, 69-60 D, 59-50 E, méně než 50 F. Last update: Mareš Jan (03.10.2023)
|
|
||
R: Mareš, J. Hrnčiřík, P., Základy prediktivního řízení, VŠCHT Praha, 2012, 9788070808238 A: Balátě, J. Automatické řízení, BEN, Praha, 2004, 8073001489 Last update: Mareš Jan (03.10.2023)
|
|
||
ústní zkouška Last update: Mareš Jan (04.10.2023)
|
|
||
1) Continuous and discrete domain, difference equations, Z-transform. 2) Stability in discrete domain, delta models, discrete PID, IMC controller. 3) State space description. 4) Nonlinear and MIMO systems. 5) Adaptive control techniques. 6) Standard form of predictive control. Cost function, prediction model 7) Prediction model derivation 8) Numerical solution of control law. 9) Application example I 10) MATLAB Multi Parametric Toolbox. 11) Predictive control of MIMO systems. 12) Predictive control of nonlinear systems. 13) Application example II. 14) Application example III. Last update: Pátková Vlasta (20.04.2018)
|
|
||
https://www.honeywellprocess.com/en-us/explore/products Last update: Pátková Vlasta (20.04.2018)
|
|
||
Students will be able to:
Last update: Pátková Vlasta (20.04.2018)
|
|
||
Mathematics I, Control theory Last update: Pátková Vlasta (20.04.2018)
|
Teaching methods | ||||
Activity | Credits | Hours | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 2 | 56 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
5 / 5 | 140 / 140 |
Coursework assessment | |
Form | Significance |
Regular attendance | 20 |
Report from individual projects | 20 |
Continuous assessment of study performance and course -credit tests | 20 |
Oral examination | 40 |