SubjectsSubjects(version: 965)
Course, academic year 2019/2020
  
Educational Psychology - M832008
Title: Pedagogická psychologie
Guaranteed by: Department of Chemical Education and Humanities (832)
Faculty: Central University Departments of UCT Prague
Actual: from 2019 to 2022
Semester: winter
Points: winter s.:4
E-Credits: winter s.:4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/1, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Level:  
Guarantor: Mudrák Jiří doc. Mgr. Ph.D.
High Radka Mgr. Ph.D.
Classification: Teaching > Pedagogy
Examination dates   Schedule   
This subject contains the following additional online materials
Annotation - Czech
Cílem kurzu je základní seznámení s nejnovějšími poznatky o psychologických zákonitostech učení, výuky a vyučování. Kurz by měl pomáhat v porozumění: 1. procesu (a průběhu) učení, 2. žákovi v kontextu učební situace 3. sobě jako pedagogovi, který reflektuje svoji pedagogickou činnost Po absolvování kurzu je student schopen: 1. aplikovat teoretické psychologické principy do vyučování chemie 2. vytvářet podmínky pro efektivní učení a vyučování 3. analyzovat příčiny studijního neúspěchu
Last update: High Radka (13.02.2019)
Course completion requirements - Czech

Účast na přednáškách a seminářích 75%

Splnění všech povinných úkolů v e-learningu

Dobrovolné plnění průběžných úkolů před semináři (body do testu za každý úkol)

Splnění zkouškového testu

Last update: High Radka (13.02.2019)
Literature - Czech

Doporučená:

  • Gordon, Thomas. Škola bez poražených. Praha: Malvern, 2015, s. ISBN 978-80-7530-006-5.

Last update: prepocet_literatura.php (19.12.2024)
Syllabus - Czech

1. Pedagogická psychologie, její předmět a metody měření

2. Bezpečné prostředí ve výuce a ve škole

3. Informačně procesní a kognitivní teorie učení

4. Behaviorální a sociální teorie učení

5. Sociální a konstruktivistické teorie učení

6. Motivace - velká motivační trojka

7. Žákovská nuda

8. Metakognice

9. Diferenciace učení - v čem se žáci liší?

10. Pedagogická diagnostika

11. Wellbeing, emoce a prevence syndromu vyhoření

Last update: High Radka (03.09.2024)
Teaching methods
Activity Credits Hours
Účast na přednáškách 1 28
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi 1 28
Příprava na zkoušku a její absolvování 1.5 42
Účast na seminářích 0.5 14
4 / 4 112 / 112
Coursework assessment
Form Significance
Regular attendance 25
Homework preparation 50
Examination test 25

 
VŠCHT Praha