|
|
|
||
The course is focused on exploring various social problems that threaten the successful development of children and youth, such as addictive substances, sects, pathological gambling, etc. In the seminar part of the course the students present their own experience and opinions on the discussed problems.
Last update: TAJ832 (20.11.2013)
|
|
||
R: ŠVARCOVÁ, I. Základy pedagogiky. Praha: VŠCHT, 2005 KOLÁŘ,M.Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001.
A: BENDL, S. Školní kázeň, metody a strategie.Praha: ISV 2002. HAVLÍK,R., KOŤA,J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál 2002. KELLER,J. Úvod do sociologie.Praha: SLON, 2002. KOPŘIVA,K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 1997. KOUKOLÍK,F.; DRTILOVÁ,J.Vzpoura deprivantů. Praha: Makropulos, 1996. KRATOCHVÍL,S.Základy psychoterapie. Praha: Portál, 1997. NEŠPOR,K. Kouření, pití, drogy. Praha: Portál 1995. POTHE,P. Dítě v ohrožení. Praha, G plus G 1999. ŠVARCOVÁ,I. Mentální retardace. Praha:Portál, 2003. TRAIN,A. Nejčastější poruchy chování u dětí. Praha: Portál, 2001. VOJTÍŠEK, Z.Encyklopedie náboženských směrů v České republice. Praha: Portál, 2004. VALIŠOVÁ,A.et al. Autorita v edukační a sociální práci.Pardubice: Univerzita Pardubice, 2012. Last update: SVARCOVI (10.08.2013)
|
|
||
Social relations in education Human rights and children's rights Children and youth at risk Youth and drugs. Pathological gambling. Sects and manipulative religiosity Protecting children and youth from sexual abuse. Child abuse and child neglect syndrome (CAN). Bullying and its symptoms. Aggression and manipulation. Prevention of bullying at school Last update: SVARCOVI (10.08.2013)
|
|
||
http://www.vscht.cz/homepage/kuhv/index/predmety Last update: SVARCOVI (21.08.2013)
|
|
||
Students will be able to:
Understand the social relationships in and out of the school, implement primary prevention of negative phenomena and to recognize the symptoms of a threat to youth. They are able to recognize the signs of bullying the pupils and solve this situation. Last update: TAJ832 (20.11.2013)
|
|
||
None Last update: SVARCOVI (10.08.2013)
|
Teaching methods | ||||
Activity | Credits | Hours | ||
Obhajoba individuálního projektu | 0.5 | 14 | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.5 | 14 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.5 | 14 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 0.5 | 14 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |
Coursework assessment | |
Form | Significance |
Regular attendance | 20 |
Defense of an individual project | 10 |
Report from individual projects | 10 |
Examination test | 20 |
Oral examination | 40 |