The subject is focused on enhancing the knowledge of Spanish grammar and expanding the vocabulary, as well as developing communication skills. The aim is to reach B1 level according to CERF (Common European Reference Framework).
Last update: Kubová Petra (22.01.2018)
Předmět je zaměřen na osvojení a zdokonalení jazykových prostředků,gramatických forem a zejména na rozšíření lexikální oblasti jazyka, stejně tak na rozvoj komunikačních dovedností. Cílem je dosáhnout jazykové úrovně B1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Last update: Kubová Petra (22.01.2018)
Literature -
R: García-Viňo Sánchez M., Massó Porcar A., Ortiz Gómez A., La plaza del diamante, Espańol con películas, Edinumen, Madrid, 2010, 978-84-9848-238-6
A: Peris E.M.,Sánchez Quintana N.,Sans Baulenas N.,Vañó Aymat A.,Gente Libro de trabajo ,3,Difusión,Barcelona 2008, 9788484431893
A: Morena C.,Temas de gramática nivel superior,SGEL,Madrid,2009, 9788497784290
Last update: Novotná Jana (30.08.2023)
Z: Bayón E., Cabez C., Oliva C., Frecuencias B1, Libro del estudiante, Edinumen, 2021, 978-84-91794-05-9
D: Guerrero A., Oliva C., Frecuencias B1, Libro de trabajo, Edinumen, 2021, 978-84-91794-09-7
Last update: Novotná Jana (30.08.2023)
Teaching methods -
Seminars
Last update: Novotná Jana (02.03.2018)
Semináře
Last update: Novotná Jana (02.03.2018)
Syllabus -
1. Environment.
2. The use of the future tense to express a logical deduction concerning the present.
3. The use of the conditional to express a logical deduction concerning the past.
4. Requests.
5. Pretérito perfecto vs. pretérito indefinido.
6. Description of objects. Demonstrative pronouns.
7. Presenting, accepting and rejecting a proposal or plan.
8. Pretérito perfecto and pretérito indefinido vs. pretérito imperfecto.
9. The use of pronombres de objeto directo e indirecto.
10. Clothes and complements. Time and fashion.
11. Pretérito pluscuamperfecto.
12. Frequent pronunciation and spelling mistakes.
13. Telling a story. Asking for and giving opinions.
14. Revision and end-of-term test.
Last update: Novotná Jana (30.08.2023)
1. Životní prostředí.
2. Budoucí čas pro vyjádření logické dedukce vztahující se k přítomnosti.
3. Podmiňovací způsob pro vyjádření logické dedukce vztahující se k minulosti.
4. Žádosti a prosby.
5. Pretérito perfecto vs. pretérito indefinido.
6. Popis předmětů. Ukazovací zájmena.
7. Jak přednést, přijmout nebo zamítnout návrh či plán.
8. Pretérito perfecto a pretérito indefinido vs. pretérito imperfecto.
9. Užití zájmen místo předmětů v třetím a čtvrtém pádě
10. Oblečení a doplňky. Čas a móda.
11. Pretérito pluscuamperfecto.
12. Časté chyby ve výslovnosti a pravopisu.
13. Vyprávění příběhu. Zjištění a vyjádření názoru.
14. Opakování gramatických a lexikálních struktur
.
Last update: Novotná Jana (30.08.2023)
1. El medioambiente.
2. El uso del futuro para expresar probabilidad relacionada al presente.
3. El uso del condicional para expresar probabilidad relacionada al pasado.
4. Pedir favores.
5. Pretérito perfecto vs. pretérito indefinido.
6. Descripción de objetos. Pronombres demonstrativos.
7. Proponer, aceptar y rechazar planes.
8. Pretérito perfecto y pretérito indefinido vs. pretérito imperfecto.
9. El uso de los pronombres de objeto directo e indirecto.
10. La ropa y los complementos. El tiempo y la moda.
11. Pretérito pluscuamperfecto.
12. Frequentes errores de ortografía y fonética.
13. Contando una historia. Pidiendo y dando opiniones.
14. Prueba de crédito.
Last update: Novotná Jana (02.03.2018)
Learning resources -
Materials prepared and/or recommended by the teacher.
Last update: Kubová Petra (22.01.2018)
Materiály vytvořené a/nebo doporučené vyučujícím.
Last update: Kubová Petra (22.01.2018)
Learning outcomes -
Students will be able to:
present their future plans and ideas
express their beliefs and logical deductions with different degree of certainty
make requests in both formal and informal situations
present, accept and reject proposals
describe past events including their context
ask for opinions and provide their own ones
Last update: Novotná Jana (30.08.2023)
Studenti budou umět :
sdělit budoucí plány a představy
vyjádřit přesvědčení a logické závěry s různou měrou pravděpodobnosti
přednést žádost či prosbu při formálních a neformálních situacích
vznést, přijmout a zamítnout návrh
popsat minulé události včetně jejich kontextu
zeptat se na názor a formulovat vlastní názor
Last update: Novotná Jana (30.08.2023)
Registration requirements -
Knowledge of Spanish at A2+/B1 level.
Last update: Novotná Jana (02.03.2018)
Znalosti španělštiny na úrovni A2+/B1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce
Last update: Novotná Jana (02.03.2018)
Teaching methods
Activity
Credits
Hours
Účast na seminářích
1
28
1 / 1
28 / 28
Coursework assessment
Form
Significance
Regular attendance
30
Continuous assessment of study performance and course -credit tests