|
|
|
||
Cílem předmětu je naučit studenty aplikovat teoretické poznatky obecné didaktiky na výuku konkrétních oblastí
chemie. Studenti budou seznámeni s výukovými experimenty, s nakládáním s chemickými látkami a legislativním
rámcem a naučí se navrhnout funkční výukové prostory. Seznámí se s výukovými pomůckami, modely a
souvisejícím využitím ICT. S využitím informačních zdrojů dokáží strukturovat formulovat vzdělávací cíle, projektovat
obsah učiva a připravit učební úlohy a sestavit testy.
Last update: Čapek Adamec Martin (29.10.2023)
|
|
||
1. Chemie - věda vs. vyučovací předmět (hypotéza, experiment, zákon, teorie) 2. Kurikulum chemie na základní a střední škole 3. Vyučovací metody. Tradiční výuka chemie, její klady a nedostatky. Didaktické zásady ve výuce chemie. 4. Výukové cíle a indikátory jejich splnění. Formulace s ohledem na žáky, třídy. 5. Organizační formy vyučování chemie (individuální, skupinová, kooperativní apod.); aktivizační metody, didaktické hry v chemii. 6. Školní chemický experiment, demonstrační a žákovské pokusy. Chemické látky, bezpečnost práce, legislativa. 7. Výukové a pomocné prostory, návrh učebny a výukové laboratoře. 8. Pomůcky k výuce chemie. Modely, vizualizace. 9. Struktura výukového obsahu. Učebnice, pracovní sešity a odborné knihy ve výuce chemie. Informační zdroje. 10. Učební úlohy v chemii, didaktické testy, Chemická olympiáda. 11. Příprava učitele na výuku. Její realizace a zpětná reflexe. 12. Plánování výuky chemie (od ŠVP po výukovou lekci). 13. Motivace a stimulace žáků ve výuce chemie. Last update: Čapek Adamec Martin (29.10.2023)
|