|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s didaktikou nejdůležitější a nejobtížnějších partií obecné, analytické,
fyzikální, organické chemie a biochemie. Upozornit na kritická místa ve výuce chemie a na možnosti jejich
zvládnutí. Naučit je pracovat s miskoncepty žáků a studentů ve výuce chemie.
Last update: Čapek Adamec Martin (29.10.2023)
|
|
||
1. Učitelovo pojetí kritických, klíčových a dynamických míst kurikula chemie 2. Žákovské a studentské miskoncepce ve výuce chemie 3. Didaktika obecné chemie - názvy, vzorce, rovnice; veličiny, jednotky, výpočty ze vzorců; struktura atomu a periodický systém; chemická vazba a struktura molekul, skupenské stavy látky; chemické reakce, rovnice a vyčíslování, rovnováha 4. Didaktika analytické chemie - stechiometrie, výpočty z rovnic, kvantitativní analytické metody 5. Didaktika fyzikální chemie - energetika chemických reakcí (termodynamika); rychlost chemických reakcí (kinetika) 6. Didaktika anorganické chemie - chemie prvků hlavních skupin; chemie přechodných kovů 7. Didaktika organické chemie - struktura a vlastnosti organických sloučenin; reakce organických sloučenin 8. Didaktika biochemie - biomolekuly, nadmolekulární struktury, metabolické dráhy a cykly Last update: Čapek Adamec Martin (29.10.2023)
|