Cílem předmětu je osvojování klíčových didaktických dovedností, které učitel využívá při rozvíjení receptivních, produktivních a interaktivních dovedností žáků. Výuka navazuje na poznatky, které posluchači získali v prvním semestru, zejména na znalosti současných paradigmat výuky gramatiky, slovní zásoby a fonetiky, a pokračuje v důsledné integraci teorie a praxe. Posluchači se zdokonalují v reflexi a sebereflexi. Nabyté vědomosti a dovednosti prokazují v mikrovyučování, které je nedílnou součástí předmětu, doplnění o písemné teoretické zdůvodnění použitých postupů. Cílem předmětu, který završuje povinné společné studium oborové didaktiky vyučujících 1. a 2. stupně ZŠ a vyučujících SŠ, je další rozvoj analyticko- didaktických a argumentačních dovedností. Posluchači získávají základní znalosti o psycholingvistických procesech probíhajících při vyučování, o stylech učení a o hodnocení mluvených a psaných projevů. Přemýšlejí o svých konkrétních zkušenostech a pomocí diskuse docházejí k abstraktní konceptualizaci. Prezentují učebnice, které používají, zaměřují se na jejich obsah a strukturu, plánují vyučovací hodiny a vytvářejí vlastní učební materiály. V závěru předmětu prokazují komplexní teoretické a aplikační znalosti o tom, jak se anglický jazyk učí a vyučuje.
Last update: Pavelková Hana (11.02.2021)
Course completion requirements - Czech
Zápočet ve formě písemného testu
Last update: Čápová Jitka (24.11.2020)
Literature - Czech
How to teach English (J.Harmer) ISBN: 978-1-4058-4774-2 - Learning Teaching (J. Scrivener) ISBN: 978-1-4050-1399-4 - A Course in English Language Teaching (P.Ur) ISBN: 978-1-107-68467-6: - Five-Minute Activities for Young Learners, (P. McKay and J. Guse) ISBN: 9780521691345 - Music and Song (T. Murphey) ISBN: 0194370550; 9780194370554 - Drama with Children (S. Phillips) ISBN 0194372200 - Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, ISBN 80-244-0404-4. - The Teaching Knowledge Test Course. (M. Spratt, A. Pulverness and M. Williams) ISBN: 10-0-521-60992-5 -Planning Lessons and Courses. Designing sequences of work for the language classroom. (T. Woodward) ISBN:9780511732973; Paperback ISBN:9780521633543 - The Practice of English Language Teaching (J.Harmer) ISBN: 978-1-4479-8025-4 - Oxford Basics for Children Vocabulary Activities (M.Slattery) ISBN: 978-0-19-442195-9 - Young Learners (S.Philips) ISBN 978-0-19-437195-7
Last update: Čápová Jitka (24.11.2020)
Syllabus - Czech
Semestr 2: 1. European language portfolio, CEFR, curriculum 2. Teaching grammar 3. Teaching pronunciation 4. Teaching vocabulary/Multilevel classroom 5. Teaching writing and spelling 6. Feedback and dealing with error