|
|
|
||
Cíl předmětu: Student se seznámí se základními sociálně psychologickými poznatky, které souvisejí přímo nebo zprostředkovaně s pedagogickou činností. Osvojování těchto poznatků v teoretické rovině je spojováno s odkazy na jejich uplatnění v praxi, zejména pokud jde o individuální přístup k lidem, týmovou práci a kontakty s širší veřejností. Zvláštní důraz bude kladen na využití poznatků sociální psychologie v učitelské praxi. Last update: Nováková Schöffelová Miroslava (03.07.2024)
|
|
||
Závěrečný test znalostí, plnění průběžných úkolů Last update: Nováková Schöffelová Miroslava (03.07.2024)
|
|
||
1. Sociální psychologie jako vědní disciplína 2. Sociální percepce a kognice (atribuční procesy, chyby v sociální percepci v učitelské profesi, kognitivní disonance) 3. Malé sociální skupiny (vliv malé sociální skupiny na myšlení, chování a prožívání jedince, školní třída jako sociální skupina) 4. Postoje, stereotypy a předsudky (předsudky a stereotypy v učitelské roli) 5. Sociální interakce (sociální motivace, inhibice a facilitace a možnosti využití ve školním prostředí) 6. Sociální komunikace 7. Konflikty a jejich řešení 8. Prosociální chování a altruismus 9. Afiliace, atraktivita a láska 10. Konformita a poslušnost vůči autoritě (Nejznámější experimenty, Milgram a Zimbardo, praktický výstup pro učitelské povolání) 11. Osobní svoboda a odpovědnost jako psychologické kategorie (efekt přihlížejícího a rozptýlená odpovědnost, dopady v kontextu školy) 12. Agrese a násilí (agrese a frustrace, situační, biologické a osobnostní faktory agrese, faktory sociálního prostředí, sociální učení v kontextu školy) 13. Psychologie hromadného chování (davové a masové chování, proces deindividuace, prvky hromadného chování ve školském prostředí) 14. Závěrečné shrnutí Last update: Nováková Schöffelová Miroslava (03.07.2024)
|