SubjectsSubjects(version: 963)
Course, academic year 2024/2025
  
Social psychology - M832024
Title: Sociální psychologie
Guaranteed by: Department of Chemical Education and Humanities (832)
Faculty: Central University Departments of UCT Prague
Actual: from 2024
Semester: winter
Points: winter s.:4
E-Credits: winter s.:4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/0, Ex [HT]
Capacity: unlimited / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Guarantor: Nováková Schöffelová Miroslava PhDr. Ph.D.
Classification: Teaching > Psychology
This subject contains the following additional online materials
Annotation - Czech
Cíl předmětu: Student se seznámí se základními sociálně psychologickými poznatky, které souvisejí přímo nebo zprostředkovaně s pedagogickou činností. Osvojování těchto poznatků v teoretické rovině je spojováno s odkazy na jejich uplatnění v praxi, zejména pokud jde o individuální přístup k lidem, týmovou práci a kontakty s širší veřejností. Zvláštní důraz bude kladen na využití poznatků sociální psychologie v učitelské praxi.
Last update: Nováková Schöffelová Miroslava (03.07.2024)
Course completion requirements - Czech

Závěrečný test znalostí, plnění průběžných úkolů

Last update: Nováková Schöffelová Miroslava (03.07.2024)
Syllabus - Czech

1. Sociální psychologie jako vědní disciplína

2. Sociální percepce a kognice (atribuční procesy, chyby v sociální percepci v učitelské profesi, kognitivní disonance)

3. Malé sociální skupiny (vliv malé sociální skupiny na myšlení, chování a prožívání jedince, školní třída jako sociální skupina)

4. Postoje, stereotypy a předsudky (předsudky a stereotypy v učitelské roli)

5. Sociální interakce (sociální motivace, inhibice a facilitace a možnosti využití ve školním prostředí)

6. Sociální komunikace

7. Konflikty a jejich řešení

8. Prosociální chování a altruismus

9. Afiliace, atraktivita a láska

10. Konformita a poslušnost vůči autoritě (Nejznámější experimenty, Milgram a Zimbardo, praktický výstup pro učitelské povolání)

11. Osobní svoboda a odpovědnost jako psychologické kategorie (efekt přihlížejícího a rozptýlená odpovědnost, dopady v kontextu školy)

12. Agrese a násilí (agrese a frustrace, situační, biologické a osobnostní faktory agrese, faktory sociálního prostředí, sociální učení v kontextu školy)

13. Psychologie hromadného chování (davové a masové chování, proces deindividuace, prvky hromadného chování ve školském prostředí)

14. Závěrečné shrnutí

Last update: Nováková Schöffelová Miroslava (03.07.2024)
 
VŠCHT Praha