Studenti upevní a rozvinou své jazykové znalosti a komunikační dovednosti, frazeologii a slovní zásobu v anglickém jazyce, které odpovídají úrovni B2/B2+ evropského referenčního rámce s přihlédnutím k diagnostickému testu; výuka je zaměřena na anglický jazyk pro ekonomii a management s přesahem do oblastí osobního života.
Probíraná témata zahrnují Strategic Alliances, Marketing, Company and personal finance, Digital business, Dealing with risk.
Funkční jazyk zahrnuje Expressing emphasis, Working with data, Speculating, Quantifying.
Last update: Hřebačková Monika PhDr. (15.01.2021)
Studenti upevní a rozvinou své jazykové znalosti a komunikační dovednosti, frazeologii a slovní zásobu v anglickém jazyce, které odpovídají úrovni B2/B2+ evropského referenčního rámce s přihlédnutím k diagnostickému testu; výuka je zaměřena na anglický jazyk pro ekonomii a management s přesahem do oblastí osobního života.
Probíraná témata zahrnují Strategic Alliances, Sustainability, Industry 4.0, Digital business, Dealing with risk.
Funkční jazyk zahrnuje Expressing emphasis, Working with data, Speculating, Quantifying.
Projektová práce (s možností telekolaborace) zahrnuje moduly orientované např. na Living with global and local identities nebo Industry 4.0.
Cíl předmětu
Na konci semestru studenti budou
umět přesněji využívat škálu gramatických nástrojů a jejich funkcionality v kontextu,
efektivněji se orientovat v odborně zaměřených textech a cizojazyčných informacích,
využívat odbornou slovní zásobu,
aktivně volit ze škály výrazových prostředků,
lépe rozumět různým mluvčím,
uplatňovat strukturovaný písemný projev,
zvládat ústní interakci a přizpůsobit svůj jazykový projev konkrétní dané situaci,
uvědomovat si kulturní a jazykové rozmanitosti,
umět autonomně sledovat a řídit svůj vlastní jazykový rozvoj.
Literature -
Last update: Hřebačková Monika PhDr. (09.02.2021)
Primary literature
Business Partner B2+ (Pearson)
Secondary literature
Paul Emmerson, Business Grammar Builder Intermediate to Upper-Intermediate (London, Macmillan, 2010) ISBN-10: 9783190427222
Paul Emmerson, Business Vocabulary Builder Intermediate to Upper-Intermediate (London, Macmillan, 2009) ISBN-13: 978-0230716841
Martin Hewings, Advanced Grammar in Use (Cambridge, Cambridge University Press, 2013) ISBN: 978-1-107-69738-6
Bill Mascull, Business Vocabulary in Use Advanced (Cambridge, Cambridge University Press, 2018) ISBN: 978-1-316-62822-5
Last update: Hřebačková Monika PhDr. (15.01.2021)
Literatura povinná
Iwonna Dubicka, Business Partner B2 (Harlow, Pearson, 2018) ISBN: 978-1-292-23356-7
Iwonna Dubicka, Business Partner B2+ (Harlow, Pearson, 2019) ISBN: 978-1-292-23357-4
Literatura doporučená
Raymond Murphy, English Grammar in Use 5th edition (Cambridge, Cambridge University Press, 2019) ISBN 978-1-108-45768-2
Martin Hewings, Advanced Grammar in Use (Cambridge, Cambridge University Press, 2013) ISBN: 978-1-107-69738-6
Bill Mascull, Business Vocabulary in Use Advanced (Cambridge, Cambridge University Press, 2018) ISBN 978-1-316-62822-5
Paul Emmerson, Business Grammar Builder Intermediate to Upper-Intermediate (London, Macmillan, 2010) ISBN 10: 9783190427222
Paul Emmerson, Business Vocabulary Builder Intermediate to Upper- Intermediate (London, Macmillan, 2009)
ISBN-13: 978-0230716841
Requirements to the exam - Czech
Last update: Hřebačková Monika PhDr. (15.01.2021)
Portfolio
Předmětové portfolio se skládá ze dvou hlavních částí: a) aktivit, které student vypracovává v průběhu semestru na základě instrukcí od vyučujícího, a b) závěrečný testu.
a) Aktivity zpracovávané v průběhu semestru zahrnují:
1) Individuální prezentace na základě zadání Business Partner (např. Developing a Convincing Argument);
2) Týmovou prezentaci na téma např. „Risk Assessment“ vypracovanou na základě zadání Business Partner,
3) Písemné shrnutí (Summary) odborného textu
4) Business terminology list skládající se odborných slovních spojení v profesionálním kontextu na základě probíraných témat a sylabu předmětu.
b) závěrečný test
Závěrečná ústní zkouška
Závěrečná ústní zkouška se skládá z následujících částí:
1) Presenting yourself in business context
2) Diskuse nad portfoliem
3) Diskuse nad odborným článkem a jeho shrnutím
Syllabus -
Last update: Hřebačková Monika PhDr. (11.02.2021)
1. Global mobility
2. Relocation opportunities for business and career
3. Reading bank 5: ESP text analysis
4. Growing the business: SWOT analysis
5. Strategic Alliances: Living/working with local and global identities
6. Reading bank 6: ESP text analysis
7. Dealing with risk, sustainability
8. Leading a debate
9. Start-ups and management plans
10. Reading bank 7: ESP text analysis
11. Using professional resources, research routines
12. Influencing a decision
13. Reading bank 8: ESP text analysis
14. Revision
Last update: Hřebačková Monika PhDr. (15.01.2021)
1. Global mobility
2. Relocation opportunities for business and career
3. U5 reading bank: text analysis
4. Growing the business: SWOT analysis
5. Strategic Alliances: Living/working with local and global identities
6. U6 reading bank: text analysis
7. Dealing with risk, sustainability
8. Leading a debate
9. Start-ups and management plans
10. U7 reading bank: text analysis
11. Using professional resources, research routines
12. Influencing a decision
13. U8 reading bank: text analysis
14. Revision
Registration requirements - Czech
Last update: Hřebačková Monika PhDr. (15.01.2021)
Absolvování předmětu Angličtina pro ekonomiku a management 3
Course completion requirements -
Last update: Hřebačková Monika PhDr. (09.02.2021)
Students can receive credits for the course if they:
1) Meet course attendance requirements
2) Submit a complete Course Portfolio
The course portfolio consists of two main sections: a) tasks completed throughout the semester based on the teacher’s instructions, and b) a short test