The course focuses on the understanding of marketing as a fundamental business activity that brings to business information about needs and requirements of customers, trends in the development of environment and competition and designes and co-ordinates production of appropriate products and marketing mix for the benefit of customers and increasing business competitiveness. Theoretical knowledge is applied to the real conditions of industrial and consumer markets of chemical and pharmaceutical products.
Last update: Kubová Petra Ing. (02.01.2018)
Předmět je zaměřen na pochopení marketingu jako základní podnikové aktivity, která přináší do podniku informace o potřebách a požadavcích zákazníků, trendech ve vývoji prostředí a konkurence a navrhuje a koordinuje tvorbu vhodných produktů a nástrojů marketingového mixu s cílem zvýšit spokojenost zákazníků a zvýšit konkurenceschopnost. Teoretické poznatky jsou aplikovány na reálné podmínky průmyslových i spotřebních trhů chemických a farmaceutických výrobků.
Aim of the course -
Last update: Kubová Petra Ing. (02.01.2018)
Students will be able to:
Identify direct and indirect competition of the chemical product
Describe the tools of marketing mix of chemical products
Identify target segments of the industrial markets
Last update: Kubová Petra Ing. (02.01.2018)
Studenti budou umět:
Identifikovat přímou a nepřímou konkurenci chemického výrobku
Popsat nástroje marketingového mixu chemického výrobku
Identifikovat cílové segmenty na průmyslových trzích