|
|
|
||
Last update: TAJ112 (15.08.2013)
|
|
||
Last update: TAJ112 (28.11.2013)
Students will be able to: describe basic rheological requirements of polymer materials for selected converting technique. optimize converting process or product construction. |
|
||
Last update: Fialová Jana (15.08.2013)
R: Meissner B., Kuta A.: Studijní podklady k předmětu Aplikovaná reologie. VŠCHT Praha 1993. R: Štěpek J., Zelinger J., Kuta A.: Technologie zpracování a vlastnosti plastů. SNTL/ALFA, Praha 1989. A: Tadmor Z., Gogos C.G.: Principles of Polymer Processing. Willey 2006. ISBN: 0-471-38770-3 A: Malkin A.Ya., Isayev A.I.: Rheology. Chemtec Publishing, Toronto 2006. ISBN: 1-895198-33-X |
|
||
Last update: TAJ112 (14.08.2013)
Texts supporting lectures available at the teacher. |
|
||
Last update: Kuta Antonín doc. Ing. CSc. (15.11.2012)
Zápočet bude udělen při úspěšném vyřešení zadaného projektu. Zkouška je ústní, vychází ze studijních okruhů specifikovaných sylabem. |
|
||
Last update: Kuta Antonín doc. Ing. CSc. (18.07.2012)
1. Equation of continuity, conservation of energy and momentum. 2. Flow between two parallel plates. 3. Flow in pipe. 4. Flow between two nonparallel plates and two rolls in relative motion. 5. Flow in single screw extruder. 6. Pressure profile in single screw extruder. 7. Mixing. 8. Rheological behaviour of selected polymers. Application. 9. Computer modelling. 10. Shear stress � shear rate � temperature distribution. 11. Mechanical behaviour of composites, stress-strain relation. 12. Experimental determination of limit stress and elastic constants. 13. Lamination techniques. Selection of resin and filament. 14. Destruction of laminate. Tsai-Hill theory. |
|
||
Last update: Kuta Antonín doc. Ing. CSc. (15.11.2012)
Jsou požadovány znalosti v rozsahu základních kurzů Matematiky, Fyziky a Chemického inženýrství. |
|
||
Last update: TAJ112 (14.08.2013)
Physics, Chemical Engineering |
Teaching methods | ||||
Activity | Credits | Hours | ||
Obhajoba individuálního projektu | 0.5 | 14 | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 0.5 | 14 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |
Coursework assessment | |
Form | Significance |
Regular attendance | 20 |
Defense of an individual project | 40 |
Oral examination | 40 |