The subject focuses on improving and expanding language and communication skills in general English, interpretation of texts and listening materials, presentation of students' opinions and their ability to reason. Topics include music, sleep, argument, crime and punishment, advertising, science. The final level of proficiency is B2/B2+ according to CERF (Common European Reference Framework).
Last update: Valentová Dana Mgr. (02.07.2020)
Cílem předmětu je rozvinout a upevnit jazykové znalosti a komunikační dovednosti v oblasti všeobecné angličtiny se zvláštním zaměřením na interpretaci textů a poslechových materiálů, vyjádření vlastního názoru a argumentaci. Tématické okruhy se týkají hudby, spánku, argumentace, kriminálních činů a trestů, reklamy a vědy. Výstupní úroveň předmětu odpovídá úrovni B2/B2+ podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Aim of the course -
Last update: Valentová Dana Mgr. (02.07.2020)
Students will be able to:
understand and interpret authentic texts (newspaper articles, extracts from literature) and listening materials
make arguments in a discussion using all acquired language skills, explain opinions and attitudes
use suitable and precise vocabulary
write an essay
write a report
Last update: Valentová Dana Mgr. (02.07.2020)
Studenti budou umět:
rozebrat a správně interpretovat autentické texty (novinové články, úryvky z literatury) a poslechové materiály
volně komunikovat na jakékoliv zvolené téma, používat vhodnou a přesnou slovní zásobu
s využitím osvojených komplexních jazykových prostředků argumentovat v diskusi, vysvětlit svůj názor a postoj
napsat esej
napsat zprávu
Literature -
Last update: Valentová Dana Mgr. (02.07.2020)
R: Latham-Koenig Ch., Oxenden C., Chomacki K., English File Upper-intermediate MultiPack B, Fourth Edition, Oxford University Press, 2020, 9780194039550
A: Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2019, 9781108457651
A: Vince M., Language Practice Intermediate, Third Edition, Macmillan, 2010, 9780230727014
A: Prodromou L., Grammar and Vocabulary for Cambridge First, Second Edition, Pearson Education, 2012, 9781408290590
Last update: Valentová Dana Mgr. (02.07.2020)
Z: Latham-Koenig Ch., Oxenden C., Chomacki K., English File Upper-intermediate MultiPack B, Fourth Edition, Oxford University Press, 2020, 9780194039550
D: Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2019, 9781108457651
D: Vince M., Language Practice Intermediate, Third Edition, Macmillan, 2010, 9780230727014
D: Prodromou L., Grammar and Vocabulary for Cambridge First, Second Edition, Pearson Education, 2012, 9781408290590
Learning resources -
Last update: Valentová Dana Mgr. (02.07.2020)
Materials prepared and/or recommended by the lecturer.
Last update: Valentová Dana Mgr. (02.07.2020)
Materiály vytvořené a/nebo doporučené vyučujícím.
Teaching methods -
Last update: Valentová Dana Mgr. (02.07.2020)
Seminars.
Last update: Valentová Dana Mgr. (02.07.2020)
Semináře.
Syllabus -
Last update: Valentová Dana Mgr. (10.08.2020)
1. Night night; "Used to, be used to, get used to"; Sleep.
2. Music to my ears; Gerunds and infinitives; Music.
3. Let's not argue; Past modals, "would rather"; Verbs often confused.
4. Arguing "for and against".
5. It's all an act; Verbs of the senses; The body; Writing a description.
6. Cutting crime; Passive voice, "have sth. done, it's said that..., he is thought to"; Crime and punishment.
7. Expressing your opinion; Writing an essay.
8. Fake news; Reporting verbs; The media. Word stress.
9. Good business? Clauses of contrast and purpose; Advertising, business.
10. Super cities; Uncountable and plural nouns; Word building: prefixes and suffixes.