|
|
|
||
Jednou ze základních charakteristik manažerské práce je neustálý kontakt s jinými lidmi a tudíž i trvalá nutnost komunikovat. Každý manažer musí značnou část své pracovní doby věnovat prezentování svých názorů, výsledků či návrhů a přesvědčování o jejich správnosti a potřebnosti.
Náplní tohoto předmětu je seznámení se základními komunikačními pravidly a zákonitostmi, ukázky možných úskalí komunikace a hlavně trénink komunikačních dovedností. Nikdo totiž není nikdy tak dobrý, aby nemohl být ještě lepší, ale také - nikdo není beznadějným případem!
Poslední úprava: TAJ437 (02.09.2013)
|
|
||
Studenti budou umět: Připravit si podklady a přednést referát Rozlišovat podvědomé tendence v hodnocení jiných lidí Rozpoznat svůj preferovaný styl řešení konfliktní situace Rozlišovat poziční a principiální vyjednávání a orientovat se v typech používaných argumentů Poslední úprava: TAJ437 (02.09.2013)
|
|
||
Z:Botek M.,Manažerská komunikace,VŠCHT Praha,Praha,2007,9788070806579 D:DeVito J.A.,Základy mezilidské komunikace,GRADA,Praha,2001,8071699888 D:Čakrt M.,Konflikty v řízení a řízení konfliktů,Management Press,Praha,2000,8085943816 D:Plamínek J.,Komunikace a prezentace,Grada, Praha,2012,9788024744841 Poslední úprava: TAJ437 (02.09.2013)
|
|
||
Předmět kombinuje předávání teoretických znalostí s jejich praktickým nácvikem. Přednášky a cvičení tedy vzájemně prolínají. Studenti musí povinně absolvovat minimálně část výuky ve dvou různých týdnech (při prezentaci vlastního referátu a při plnění dalšího zadaného úkolu). Přestože se tím ztrácí podstatná část potenciálního přínosu předmětu, lze jej absolvovat i formou samostudia (s uvedenou výhradou povinné účasti).
V rámci každé přednášky (s výjimkou prvního a posledního týdne) bude psaná krátká písemka z oblasti, která bude probíraná a body z této písemky budou připočtené k výsledné hodnotě zápočtového testu. Poslední úprava: Botek Marek (17.09.2010)
|
|
||
V předmětu není průběžná kontrola studia Poslední úprava: Botek Marek (10.02.2016)
|
|
||
1. Komunikace jako nástroj řízení a součást podnikové kultury 2. Komunikační proces 3. Osobnostní předpoklady pro úspěšnou komunikaci, emoční inteligence 4. Prezentace ve firmě 5. Improvizovaná jednání 6. Zvládání stresu z veřejného vystoupení 7. Intraorganizační komunikace, řízený rozhovor 8. Řízení porad 9. Komunikace v multikulturním prostředí 10. Řešení pracovních konfliktů 11. Koučování vs. přikazování 12. Interorganizační komunikace, komunikace s médii 13. Vyjednávání 14. Konstruktivní a destruktivní způsoby dyadické komunikace Poslední úprava: Botek Marek (23.10.2014)
|
|
||
http://vydavatelstvi.vscht.cz/katalog/publikace?uid=uid_isbn-978-80-7080-657-9 Aktualizovaný text je na servru S ve složce Manažerská komunikace Poslední úprava: Botek Marek (03.10.2016)
|
|
||
žádné Poslední úprava: TAJ437 (02.09.2013)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 0.5 | 14 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.3 | 7 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.4 | 12 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 0.3 | 9 | ||
Účast na seminářích | 0.5 | 14 | ||
2 / 2 | 56 / 56 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Zkouškový test | 80 |
Průběžné a zápočtové testy | 20 |