PředmětyPředměty(verze: 963)
Předmět, akademický rok 2013/2014
  
Strategický marketing - N437014
Anglický název: Strategic Marketing
Zajišťuje: Ústav ekonomiky a managementu (437)
Fakulta: Fakulta chemicko-inženýrská
Platnost: od 2013 do 2014
Semestr: zimní
Body: zimní s.:6
E-Kredity: zimní s.:6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/4, KZ [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: http://uem.vscht.cz/node/69?language=cs
Garant: Grosová Stanislava doc. Ing. CSc.
Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace -
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou strategického marketingového řízení podniku včetně jeho vazby na vizi, firemní kulturu a etiku. Strategické marketingové řízení je prezentováno jako proces stanovení cílů, strategické marketingové analýzy a formulace strategií na úrovni strategických podnikatelských jednotek. Porozumění je prohloubeno pomocí strategické marketingové simulace Markstrat, která umožňuje studentům přijímat strategická rozhodnutí v konkurenčním prostředí 5 týmů a analyzovat dopady rozhodnutí na postavení firmy na trhu.
Poslední úprava: Grosová Stanislava (14.11.2012)
Výstupy studia předmětu -

Studenti budou umět:

Provést strategickou marketingovou analýzu

Navrhnout konkurenční a marketingovou strategii na úrovni SBU a produktu

Samostatně zpracovat marketingový plán

Formulovat strategii řízení vztahů se zákazníky

Poslední úprava: TAJ437 (14.11.2012)
Literatura -

Z:Kotler P., Keller K.L.,Marketing Management,Grada Publishing,Praha,2007,9788024713595

Z:Larréché J.C., Gatignon H., Markstrat 3. South-Western College Publishing, Cincinnati, 1997,0538880899

D:Peppers D.,Rogers M., Managing Customer Relationships, Wilez, New Jersey,2004,047148590X

Poslední úprava: TAJ437 (03.09.2013)
Metody výuky

Přednášky jsou podporovány prezentacemi v Power Pointu a poskytují studentům přehled současných poznatků z oblasti Strategického marketingu. Přednášky jsou doplněny příklady z praxe českých a zahraničních firem. Cvičení probíhají s podporou simulace Markstrat, která umožňuje vyzkoušet teoretické poznatky při rozhodování o marketingové strategii firmy v reálných podmínkách trhu, na kterém se pohybuje pět firem. Týmy studentů se tak pohybují v konkurenčním prostředí a činí rozhodnutí o nových výrobcích, cenové, prodejní, distribuční i komunikační strategii. Simulace probíhá v 7-10 po sobě následujících letech a podporuje tak učení se budování dlouhodobé strategii.

Poslední úprava: Grosová Stanislava (02.10.2012)
Požadavky ke zkoušce (Forma způsobu ověření studijních výsledků)

Podmínkou udělení zápočtu je:

1. Úspěšné absolvování simulační hry Marketplace, 80% účast na prezentacích týmových rozhodnutí, 100% účast na prezentaci Bussines plánu a Závěrečného shrnutí o průběhu simulace a výsledcích týmu.

2. Úspěšné absolvování závěrečných zkouškových otázek k předmětu.

Poslední úprava: Grosová Stanislava (11.09.2015)
Sylabus - angličtina

1. Strategic management of the company and the role of marketing.

2. Strategic marketing planning.

3. Mission, vision, corporate culture, goals.

4. Strategic marketing analysis I.

5. Strategic marketing analysis II.

6. Strategic marketing analysis III.

7. Marketing positioning strategy

8. Strategy by the firm's role on the market.

9. Marketing strategy for different stages of market development.

10. CRM.strategy

11. Implement marketing strategy I.

12. Implement marketing strategy II.

13. Marketing Plan.

14. Strategy control

Poslední úprava: TAJ437 (03.09.2013)
Studijní opory -

http://kem.vscht.cz/predmety/strategickymarkteing

Poslední úprava: Botek Marek (24.09.2015)
Studijní prerekvizity -

Základy marketingu.

Poslední úprava: Grosová Stanislava (12.11.2012)
Zátěž studenta
Činnost Kredity Hodiny
Účast na přednáškách 1 28
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi 1.5 42
Práce na individuálním projektu 1 28
Příprava na zkoušku a její absolvování 0.5 14
Účast na seminářích 2 56
6 / 6 168 / 168
Hodnocení studenta
Forma Váha
Aktivní účast na výuce 20
Obhajoba individuálního projektu 50
Ústní zkouška 30

 
VŠCHT Praha