|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou strategického marketingového řízení podniku včetně jeho vazby na vizi, firemní kulturu a etiku. Strategické marketingové řízení je prezentováno jako proces stanovení cílů, strategické marketingové analýzy a formulace strategií na úrovni strategických podnikatelských jednotek. Porozumění je prohloubeno pomocí strategické marketingové simulace Markstrat, která umožňuje studentům přijímat strategická rozhodnutí v konkurenčním prostředí 5 týmů a analyzovat dopady rozhodnutí na postavení firmy na trhu.
Poslední úprava: Grosová Stanislava (14.11.2012)
|
|
||
Studenti budou umět: Provést strategickou marketingovou analýzu Navrhnout konkurenční a marketingovou strategii na úrovni SBU a produktu Samostatně zpracovat marketingový plán Formulovat strategii řízení vztahů se zákazníky Poslední úprava: TAJ437 (14.11.2012)
|
|
||
Z:Kotler P., Keller K.L.,Marketing Management,Grada Publishing,Praha,2007,9788024713595 Z:Larréché J.C., Gatignon H., Markstrat 3. South-Western College Publishing, Cincinnati, 1997,0538880899 D:Peppers D.,Rogers M., Managing Customer Relationships, Wilez, New Jersey,2004,047148590X Poslední úprava: TAJ437 (03.09.2013)
|
|
||
Přednášky jsou podporovány prezentacemi v Power Pointu a poskytují studentům přehled současných poznatků z oblasti Strategického marketingu. Přednášky jsou doplněny příklady z praxe českých a zahraničních firem. Cvičení probíhají s podporou simulace Markstrat, která umožňuje vyzkoušet teoretické poznatky při rozhodování o marketingové strategii firmy v reálných podmínkách trhu, na kterém se pohybuje pět firem. Týmy studentů se tak pohybují v konkurenčním prostředí a činí rozhodnutí o nových výrobcích, cenové, prodejní, distribuční i komunikační strategii. Simulace probíhá v 7-10 po sobě následujících letech a podporuje tak učení se budování dlouhodobé strategii. Poslední úprava: Grosová Stanislava (02.10.2012)
|
|
||
Podmínkou udělení zápočtu je: 1. Úspěšné absolvování simulační hry Marketplace, 80% účast na prezentacích týmových rozhodnutí, 100% účast na prezentaci Bussines plánu a Závěrečného shrnutí o průběhu simulace a výsledcích týmu. 2. Úspěšné absolvování závěrečných zkouškových otázek k předmětu. Poslední úprava: Grosová Stanislava (11.09.2015)
|
|
||
1. Strategic management of the company and the role of marketing. 2. Strategic marketing planning. 3. Mission, vision, corporate culture, goals. 4. Strategic marketing analysis I. 5. Strategic marketing analysis II. 6. Strategic marketing analysis III. 7. Marketing positioning strategy 8. Strategy by the firm's role on the market. 9. Marketing strategy for different stages of market development. 10. CRM.strategy 11. Implement marketing strategy I. 12. Implement marketing strategy II. 13. Marketing Plan. 14. Strategy control
Poslední úprava: TAJ437 (03.09.2013)
|
|
||
http://kem.vscht.cz/predmety/strategickymarkteing Poslední úprava: Botek Marek (24.09.2015)
|
|
||
Základy marketingu. Poslední úprava: Grosová Stanislava (12.11.2012)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1.5 | 42 | ||
Práce na individuálním projektu | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 0.5 | 14 | ||
Účast na seminářích | 2 | 56 | ||
6 / 6 | 168 / 168 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 20 |
Obhajoba individuálního projektu | 50 |
Ústní zkouška | 30 |