|
|
|
||
Předmět je zaměřen na pochopení cílů a úlohy marketingu v potravinářském podniku. Studenti se seznámí s východisky marketingu a osvojí si postupy a techniky používané při segmentaci trhu, positioningu a navrhování nástrojů marketingového mixu. Marketingový mix je představen jako soubor cílů a rozhodnutí v oblasti produktové, cenové, distribuční a komunikační politiky. Porozumění je prohloubeno souborem aplikací - příkladů a případových studií z oblasti moderních potravinářských produktů.
Poslední úprava: TAJ437 (03.09.2013)
|
|
||
Studenti budou umět:
Identifikovat přímou a nepřímou konkurenci potravinářského výrobku Popsat nástroje marketingového mixu potravinářských výrobků Identifikovat cílové segmenty na trzích s potravinami Navrhnout koncepci a marketingový mix nového potravinářského výrobku
Poslední úprava: TAJ437 (03.09.2013)
|
|
||
Z:Grosová S.,Marketing. Principy, postupy, metody. VŠCHT Praha, Praha 2002,8070805056 D:Baines P.,Marketing, Oxford University Press, Oxford,2008,9780199290437 Poslední úprava: TAJ437 (03.09.2013)
|
|
||
1. Současné pojetí marketingu. Úloha marketingu v řízení podniku. 2. Marketingové prostředí - zákazníci, konkurence, zprostředkovatelé, makroprostředí. 3. Kupní jednání na trhu s potravinami. 4. Segmentace trhu, hodnocení a výběr segmentů. 5. Umísťování a odlišení nabídky produktu. 6. Produkt - kvalita, balení, poradenské a aplikační služby. 7. Značka, jméno výrobku. 8. Vývoj a zavádění nových výrobků na trh. 9. Cena, metody tvorby cen, cenové nástroje. 10. Distribuce. 11. Komunikace - PR, podpora prodeje. 12. Osobní prodej. Proces prodeje. 13. Práce s klíčovými zákazníky. 14. Výzkum trhu.
Poslední úprava: TAJ437 (14.11.2012)
|
|
||
http://www.fbm.vutbr.cz/files/trendy-8.pdf#page=107 Poslední úprava: TAJ437 (16.11.2012)
|
|
||
Podniková ekonomika Poslední úprava: TAJ437 (03.09.2013)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Konzultace s vyučujícími | 0.2 | 6 | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 0.8 | 22 | ||
3 / 3 | 84 / 84 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 30 |
Ústní zkouška | 70 |