|
|
|
||
Předmět je zaměřen na charakterizaci a metody hodnocení fyzikálních vlastností potravinářských surovin a výrobků a posouzení faktorů ovlivňujících jejich stabilitu.
Poslední úprava: Štětina Jiří (01.04.2014)
|
|
||
Studenti budou umět: Fyzikálně-chemické aspekty, především termodynamiky a koloidní chemie, popisu fyzikálních vlastností potravin a jejich stability. Moderní metody hodnocení potravinářských disperzních systémů a mikrostruktury potravin. Metody hodnocení reologických vlastností a textury potravinářských surovin a výrobků s využitím modelů nenewtonských kapalin a viskoelastických látek. Poslední úprava: Štětina Jiří (06.11.2015)
|
|
||
ústní zkouška Poslední úprava: Štětina Jiří (01.04.2014)
|
|
||
Z: Walstra P. Physical Chemistry of Foods, Marcel Decker, New York, Basel 2003 Z: Bourne M.: Food texture and viscosity, Elsevier 2002 Z: McClements D.J.: Food Emulsions: Principles, Practice and Technique, CRC Press, London 1999. D: Rahman S.:Food Properties Handbook, CRC Press, Boca Raton 1995 D: Rao M.A., Jizvi S.S.H., Datta A.K.: Engineering Properties of Foods, Taylor & Francis Group, Boca Raton 2005 Poslední úprava: Štětina Jiří (06.11.2015)
|
|
||
Fyzikálně chemické aspekty vlastností potravin, aktivita vody a rozpuštěných látek, sorpční izoterma vody. Fázové změny v potravinách: tuhnutí vody, skelný přechod, krystalizace tuků, tvorba gelu. Disperzní systémy a mikrostruktura potravin, povrchová energie, koloidní interakce a stabilita. Charakterizace a modelování reologických vlastností ne-Newtonských kapalin a viskoelastických látek. Metody hodnocení textury. Mechanické vlastnosti a stabilita gelů, emulzí a pěn. Poslední úprava: Štětina Jiří (06.11.2015)
|
|
||
Samostudium původních vědeckých pramenů. Poslední úprava: Štětina Jiří (06.11.2015)
|
|
||
Magisterský studijní program chemie, potravinářské chemie nebo potravinářské technologie. Poslední úprava: Štětina Jiří (06.11.2015)
|
|
||
Fyzika, fyzikální chemie Poslední úprava: Štětina Jiří (06.11.2015)
|
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 50 |
Ústní zkouška | 50 |