|
|
|
||
Cílem výuky předmětu je dokázat, že komplexní inovace nejsou jen výsledkem náhody, nebo ojedinělého nápadu, ale cílevědomě řízeným procesem podnikatelského charakteru. Aktuální předmět učí studenty systematickému hledání pokrokových změn, jejich systematickému třídění a praktickému využívání v praxi podnikatelů. V předmětu se hojně využívají případové studie a prezentace studentů. Představuje studentům inovace jako řízené konstrukční, technologické, organizační, motivační a kontrolně-finanční postupy. Směřuje jednak k úspěšnému zavedení technického výrobku na trh a na zvýšení míry efektivnosti fungování výrobních a provozních systémů podniku. Studenti seminární formou diskutují o procesech které vedou ke konkurenčním výhodám a silné pozici podniku na trhu. Předmět uvádí inovace do přímé souvislosti s podnikatelským úspěchem. Inovace podtrhuje jako výsledek výzkumné činnosti, investic do know-how a licencí i nových organizačních opatření. Všímá si užití nových materiálů, strojů, nástrojů i informačních technologií, sociálních aktivit i změn v celoživotním vzdělávání. Výuka vhodně integruje související technické a manažérské předměty, čímž reaguje na aktuální požadavky podnikové praxe.
Poslední úprava: TAJ437 (16.11.2012)
|
|
||
Studenti budou umět : Chápat inovace jako výsleden cílevědomého řídícího procesu. Samostatně zpracovat inovačné koncept zaměřený na procesní inovace. Navrhnout projeky zaměřený na výrobkové inovace. Využít základní metody řešení inovačních projektů.
Poslední úprava: VAGNERM (16.11.2012)
|
|
||
Z:TIDD J.,BESSANT J.,PAVITT K.,Řízení inovací,Computer Press,Brno,2007,9788025114667 Z:PITRA Z.,Management inovačních aktivit,Professional Publishing,Praha,2006,808694610X D:JÁČ I.,RYDVALOVÁ P.,ŽIŽKA M.,Inovace v malém a středním podnikání,Computer Press,Brno,2005,8025108538 D:VLČEK R.,Management hodnotových inovací,Management Press,Praha,2008,9788072611645 Poslední úprava: TAJ437 (02.09.2013)
|
|
||
http://uem.vscht.cz/rizeni_inovaci Poslední úprava: TAJ437 (22.09.2014)
|
|
||
Pro získání zápočtu je třeba splnit dvě podmínky: 1. Aktualita Každý student min. 1 aktualita na téma: nové produkty, poznatky, nastupující technologie, prezentace před ostatními studenty (max. 10 min, rozsah A4), zahájené od 2. týdne semestru. Termín není potřeba rezervovat. Hodnocení Splněno/Nesplněno 2. Seminární práce Případová studie z vybrané společnosti (zdroj: vlastní či Internet) Struktura: Představení společnosti, Klíčové kompetence, Typ inovátora, Vlastní doporučení, poznatky. Rozsah cca 10 stran A4. Prezentace seminární práce: Power Point, 15-20 min prezentace před ostatními studenty, příprava 2-3 otázek na ostatní studenty. Termín a téma nutno předem zarezervovat, rezervace proběhne 2. a 3. týden na přednáškách. Prezentaci zaslat den předem vyučující. Hodnocení Splněno/Nesplněno
Po získání zápočtu se student může dostavit na ústní zkoušku. Poslední úprava: TAJ437 (22.09.2014)
|
|
||
1. Úloha inovací v současném podnikání 2. Řízení inovací 3. Strategické řízení inovací 4. Kriteria hodnocení pro inovační strategie 5. Hodnocení proveditelnosti inovační strategie 6. Operativní řízení inovací 7. Ekonomická efektivnost inovací 8. Investiční program firmy 9. Výzkum a vývoj 10. Transfer technologií 11. Lidský faktor v inovačním procesu 12. Riziko a nejistota v rozhodování o inovačních záměrech 13. Inovační projekty v evropském a mezinárodním kontextu 14. Závěrečné hodnocení vhodnosti variant inovačních projektů Poslední úprava: VAGNERM (16.11.2012)
|
|
||
Podniková ekonomika Poslední úprava: TAJ437 (02.09.2013)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.5 | 14 | ||
1 / 4 | 14 / 112 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Obhajoba individuálního projektu | 20 |
Průběžné a zápočtové testy | 10 |
Ústní zkouška | 70 |