Předmět je experimentálního charakteru, v rámci kterého studenti pokračují v experimentální práci zahájené v rámci předmětu Laboratoř biotechnologií I. Prohloubí své teoretické znalosti vymezené oblasti, případně si osvojí další metodiky související se zadaným tématem. Pokračují v systematické experimentální práci a spolupodílí se na směřování badatelských aktivit i na strategií pro jejich řešení. V průběhu práce si prohloubí znalosti metodik pro získávání a zpracování experimentálních dat, naučí se je vhodnými způsoby vyhodnotit, srovnat s publikovanou literaturou a vypracovat výzkumnou zprávu se strukturou vědeckých článků.
Poslední úprava: TAJ319 (14.11.2012)
The course is of experimental nature, within which students continue experimental work initiated in the course Laboratory of Biotechnology I. They deepen their theoretical knowledge in a defined area, or they acquire other methodologies associated with the specified topic. Students continue with systematic experimental work and they participate in the direction of research activities and the strategies to address them. During the work, students will deepen their knowledge of methodologies for the collection and processing of experimental data, they will learn to evaluate it by appropriate ways and to compare it with the published literature and to develop a research report to the structure of scientific articles.
Poslední úprava: TAJ319 (23.08.2013)
Výstupy studia předmětu -
Studenti budou umět:
Samostatně plánovat a provádět laboratorní experimenty v plném rozsahu dostupných metodik určených pro dané individuální téma.
Podrobně analyzovat a hodnotit experimentální data, zpracovávat je ve formě vědecké publikace s uvedením přesných literárních zdrojů.
Prezentovat výsledky jejich experimentální činnosti a obhajovat je formou prezentace a diskuze.
Poslední úprava: TAJ319 (14.11.2012)
Students will be able to:
Independently plan and conduct laboratory experiments in the full range of available methodologies designated for an individual subject.
Closely analyze and evaluate experimental data, process it in the form of scientific publications providing them with precise literary sources.
Present the results of their experimental work and defend it in the form of presentation and discussion.
Poslední úprava: Halecký Martin (14.08.2013)
Literatura -
Literaturu k jednotlivým tématům individuální práce si hledají studenti s pomocí sekundárních literárních zdrojů.
Poslední úprava: TAJ319 (14.11.2012)
Students look for literature on the various topics of individual work using secondary literature sources.
Poslední úprava: Halecký Martin (14.08.2013)
Sylabus -
Předmětem laboratoří jsou samostatná témata vypisovaná pedagogy. V rámci zpracování těchto témat si osvojí studenti moderní laboratorní techniky zejména v následujících oborech: biotechnologie, mikrobiologie, buněčná fyziologie, bioinženýrství a dalších. Laboratorní práce studentů bude vycházet ze zkušeností získaných v rámci předmětu Laboratoř biotechnologií I. Studenti v průběhu předmětu prohloubí teoretické znalosti v dané oblasti vymezené tématem a zapojí tyto vědomostí do širšího kontextu. Na začátku experimentální práce vypracují systematický plán práce, podle kterého provedou laboratorní experimenty. Výsledky pokusů zpracují, vyhodnotí a srovnají s dostupnými údaji v literatuře. Na základě těchto výsledků vypracují zprávu ve formě vědecké publikce s obvyklou strukturou. Při zpracování dodrží všechny formální požadavky na rozsah práce, strukturu textu, obrázkové přílohy a citace literárních zdrojů. Práce bude zakončena obhajobou, na kterou si studenti připraví prezentaci a tu přednesou a obhájí před odbornou komisí složenou z pedagogických pracovníků.
Poslední úprava: TAJ319 (14.11.2012)
Laboratory II is based on separate topics announced by educators. Processing these topics, students will learn advanced laboratory techniques particularly in the following fields: Biotechnology, Microbiology, Cell Physiology, Bioengineering and others. Students will use the experiences gained in the course of Laboratory of Biotechnology I. Students will deepen the theoretical knowledge in the area bounded by topic and they join this knowledge into a broader context. At the beginning of the experimental work, students draw up a systematic plan of work and use it for their laboratory experiments. They process, evaluate and compare the experimental results with the data available in the literature. Based on these results, they prepare a report in the form of scientific publication with the usual structure. Processing text, students should meet the requirements for the structure of the text and formats of image and literary sources. To finish the work, students prepare a presentation that will be presented and defended before expert committee composed of teachers.