|
|
|
||
Předmět uvede studenty do základů pedagogiky jako společenské vědy. Seznámí studenty se základními metodami vědeckého bádání v pedagogice, se základními soudobými teoriemi vzdělání a se současným školským systémem ČR.
Poslední úprava: SVARCOVI (10.08.2013)
|
|
||
Studenti budou umět: Správně používat odbornou terminologii, připravit a realizovat pedagogický výzkum, správně aplikovat různé metody vyučování a ovládat různé formy evaluace. Poslední úprava: SVARCOVI (10.08.2013)
|
|
||
Základní literatura: ŠVARCOVÁ, I. Základy pedagogiky. Praha: VSCHT, 2005. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2000. PETTY,G. Moderní vyučování. Praha: Portál,1996. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV,1999. KOLÁŘ, Z.,ŠIKULOVÁ.;R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005.
Doporučená literatura: BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. GARDNER,H. Dimenze myšlení.Teorie rozmanitých inteligencí.Praha:Portál,1999. GAVORA, P., Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2000. KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 1997. KOUKOLÍK, F. Já. O vztahu mozku, vědomí a sebeuvědomování. Praha: Karolinum, 2003. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele Praha: Portál, 1996. LAZNIBATOVÁ, J. Nadané dieťa, jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie. Bratislava: IRIS, 2001. MAŇÁK, J. Alternativní metody a postupy. Brno: MU, 1997. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. Praha:Portál 2004. PRŮCHA,J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. RÝDL. K. Inovace školských systémů. Praha: ISV, 2003. SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno: PAIDO, 1995. ŠIMONÍK, O. Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD, 2003. ŠVEC, V. et al. Praktikum didaktických dovedností. Brno: PF MU,1996. VALIŠOVÁ, A.et al. Autorita ve výchově. Praha: Karolinum, 1999. Poslední úprava: SVARCOVI (10.08.2013)
|
|
||
1. Pedagogika jako věda 3. Metodologie pedagogiky 4. Empirický výzkum v pedagogice 5. Vzájemné působení biologických a sociálních faktorů v rozvoji osobnosti. 6. Společnost a její výchovný potenciál 7. Současný školský systém ČR. Mezinárodní standardní klasifikace vzdělávání (ISCED). 8.Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 9. Didaktika, její obsah a vývoj 10. Koncepce a filosofická východiska některých soudobých teorií vzdělání. 11.Cíle vyučování. 12. Modernizace vzdělávacích obsahů . 13. Systém kurikulárních dokumentů a jejich tvorba 14. Organizační formy vyučování. Metody vyučování. Podmínky vyučování 15 Komunikace učitele a žáků ve vyučování 16.Pedagogická diagnostika Poslední úprava: SVARCOVI (10.08.2013)
|
|
||
http://www.vscht.cz/homepage/kuhv/index/predmety; http://eso.vscht.cz/autori/1689/ Poslední úprava: SVARCOVI (09.11.2013)
|
|
||
Žádné Poslední úprava: SVARCOVI (10.08.2013)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Obhajoba individuálního projektu | 0.5 | 14 | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.5 | 14 | ||
Práce na individuálním projektu | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 10 |
Obhajoba individuálního projektu | 10 |
Zkouškový test | 20 |
Průběžné a zápočtové testy | 20 |
Ústní zkouška | 40 |