PředmětyPředměty(verze: 965)
Předmět, akademický rok 2022/2023
  
Pedagogická psychologie - M832008
Anglický název: Educational Psychology
Zajišťuje: Ústav učitelství chemie a humanitních věd (832)
Fakulta: Celoškolská pracoviště VŠCHT Praha
Platnost: od 2019 do 2022
Semestr: zimní
Body: zimní s.:4
E-Kredity: zimní s.:4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: Mudrák Jiří doc. Mgr. Ph.D.
High Radka Mgr. Ph.D.
Klasifikace: Učitelství > Pedagogika
Pro tento předmět jsou dostupné online materiály
Anotace
Cílem kurzu je základní seznámení s nejnovějšími poznatky o psychologických zákonitostech učení, výuky a vyučování. Kurz by měl pomáhat v porozumění: 1. procesu (a průběhu) učení, 2. žákovi v kontextu učební situace 3. sobě jako pedagogovi, který reflektuje svoji pedagogickou činnost Po absolvování kurzu je student schopen: 1. aplikovat teoretické psychologické principy do vyučování chemie 2. vytvářet podmínky pro efektivní učení a vyučování 3. analyzovat příčiny studijního neúspěchu
Poslední úprava: High Radka (13.02.2019)
Podmínky zakončení předmětu (Další požadavky na studenta)

Účast na přednáškách a seminářích 75%

Splnění všech povinných úkolů v e-learningu

Dobrovolné plnění průběžných úkolů před semináři (body do testu za každý úkol)

Splnění zkouškového testu

Poslední úprava: High Radka (13.02.2019)
Literatura

Doporučená:

  • Gordon, Thomas. Škola bez poražených. Praha: Malvern, 2015, s. ISBN 978-80-7530-006-5.

Poslední úprava: prepocet_literatura.php (19.12.2024)
Sylabus

1. Pedagogická psychologie, její předmět a metody měření

2. Bezpečné prostředí ve výuce a ve škole

3. Informačně procesní a kognitivní teorie učení

4. Behaviorální a sociální teorie učení

5. Sociální a konstruktivistické teorie učení

6. Motivace - velká motivační trojka

7. Žákovská nuda

8. Metakognice

9. Diferenciace učení - v čem se žáci liší?

10. Pedagogická diagnostika

11. Wellbeing, emoce a prevence syndromu vyhoření

Poslední úprava: High Radka (03.09.2024)
Zátěž studenta
Činnost Kredity Hodiny
Účast na přednáškách 1 28
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi 1 28
Příprava na zkoušku a její absolvování 1.5 42
Účast na seminářích 0.5 14
4 / 4 112 / 112
 
VŠCHT Praha