|
|
|
||
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (16.04.2018)
|
|
||
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (16.04.2018)
Studenti budou umět: Obecné principy detekce a stanovení základních složek potravin a přírodních productů; jak makro- tak I mikronutrientů, senzoricky aktivních látek a vybraných skupin aditivních látek, kontaminantů a toxinů; Kriticky zhodnotit analytický úko, určit cílové metrologické charakteristiky metod a vybírat postup vhodný v konkrétní situaci z hlediska jakosti analytických výsledků a dalších požadavků; Navrhnout podle charakteru vzorku a odhadnutých vlastností analytu potenciálně použitelné přístupy k analýze; Provádět výpočty potřebné k realizaci analýzy. |
|
||
Poslední úprava: Pulkrabová Jana prof. Ing. Ph.D. (17.09.2023)
D: Nielsen S.S. (ed.)Food Analysis 4th edition, Springer, 2010, ISBN 978-1-4419-1478-1, e-zdroj VŠCHT D: Otles S. (ed.), Handbook of Food Analysis Instruments. CRC Press, Boca Raton, USA, 2009, ISBN 9781420045673, e-zdroje VŠCHT D: Wrolstad R.E. et al., Handbook of Food Analytical Chemistry, Wiley, 2005, ISBN 9780471663782, e-zdroj VŠCHT D: Food Analytical Methods, elektronický časopis, Springer, ISSN 1936-976X, e-zdroj VŠCHT |
|
||
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (16.04.2018)
http://web.vscht.cz/hajslovj/AP_sylabus.html |
|
||
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (16.04.2018)
V rozsahu sylabu. |
|
||
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (16.04.2018)
1. Úvod, strategie optimalizace pracovních charakteristik analytických metod 2. Voda 3. Aminokyseliny, peptidy 4. Bílkoviny 5. Sacharidy 6. Polysacharidy 7. Lipidy 8. Doprovodné látky lipidů 9. Minerální látky 10. Vitaminy 11. Senzoricky aktivní látky 12. Přírodní biologicky aktivní látky 13. Potravinová aditiva, kontaminanty 14. Případové studie, shrnutí |
|
||
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (16.04.2018)
Znalost analytické chemie a chemie potravin v rozsahu základního kurzu. |
|
||
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (16.04.2018)
Analytická chemie I. |
|
||
Poslední úprava: Pulkrabová Jana prof. Ing. Ph.D. (17.09.2023)
Úspěšně absolvování dvou zápočtových testů, (i) kontrolní test v rámci přednášek a (ii)test z chemických výpočtů v rámci seminářů.
Úspěšné absolvování písemné a ústní části zkoušky. |