|
|
|
||
Poslední úprava: Švecová Lenka doc. Ing. Ph.D. (13.12.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Švecová Lenka doc. Ing. Ph.D. (13.12.2020)
Freeman, R. E.: Strategic Management, Cambridge University Press, 2010, ISBN: 0521151740 The Oxford Handbook of Innovation Management, Oxford University Press, 2015, ISBN 9780198746492. Dodgson, Mark, David M. Gann, and Nelson Phillips, eds. The Oxford handbook of innovation management. OUP Oxford, 2013. Tidd, J., Bessant, J. R.: Strategic Innovation Management, John Wiley & Sons, New York 2014, ISBN1 9781118457238 Cooper, B.: Managing for Innovation: Why „modern management techniques fall:“ Moves the Needle IX/2018, in: https://www.movestheneedle.com/all-blog/2015/12/17/the-fallacy-of-modern-management-when-it-comes-to-innovation-management Hamel: G.: The Why, What, and How of Management Innovation, Harvard Business Review, II/2006, in: https://hbr.org/2006/02/the-why-what-and-how-of-management-innovation Ansoff, H. Igor, et al. Implanting strategic management. Springer, 2018. Wheelen, Thomas L., et al. Strategic management and business policy. Boston, MA: pearson, 2017. Westland, J. Christopher. Global innovation management. Macmillan International Higher Education, 2016. Gibbons, Robert S., and John Roberts, eds. The handbook of organizational economics. Princeton University Press, 2013. Articles from journals, for example The Strategic Management Journal: in: https://onlinelibrary.wiley.com/journal/10970266 Actual/current text from:
|
|
||
Poslední úprava: Švecová Lenka doc. Ing. Ph.D. (13.12.2020)
1. Historický přehled: vývoj názorů na strategický management, inovační management, popř. i na konkurenční výhodu, představení názorů A. Schumpetera, T. & J.A. Bati, F. Valenty, M. Portera, P. Druckera, J. E Stiglitze, C.K. Prahalada, R.S. Kaplana a D.P. Nortona, G. Hamela a dalších 2. Aktuální pohled na úlohu strategického managementu (konkurenceschopnosti), inovačního managmentu ve strukturách OECD, WEF (Světového ekonomického fóra), EU 3. Megatrendy ve vývoji světového hospodářství a jejich vliv na strategický a inovační management – posuny v globalizaci, nástup digitalizace, generační proměny, trvale udržitelný rozvoj 4. Statistiky zaměřené na inovace (OECD, Eurostat, ČSÚ), přístupy k hodnocení strategické a inovační pozice národních ekonomik. 5. Pojetí, obsah a význam: strategického managementu, včetně konkurenceschopnosti, rozvojového potenciálu firem, inovačního managementu, včetně vazby na management znalostí, management změny, popř. i zlepšování, talent management. 6. Soudobé přístupy strategického managementu: klasický, vers. jednoduchý (blízký řízení sdílenou vizí) 7. Generetické strategie, Porterovo pojetí, Blue Ocean Strategy 8. MBO vs. strategické plánování založené na problémech 9. Business Lean Canvas Model, Lean Start-up 10. Reengineering vs. TQM 11. Soudobé přístupy inovačního managementu: uplatnění vlivu agility, štíhlosti, zapojení zákazníků) 12. Matice inovačních potřeb, otevřené inovace, reverzní inovace, „Remember the Future.“ 13. Design Thinking a jeho aplikace 14. Problémy aplikace strategických a inovačních záměrů ve firemní praxi: BSC, KPI, systémy včasného varování |
|
||
Poslední úprava: Švecová Lenka doc. Ing. Ph.D. (13.12.2020)
Podmínkou úspěšného zakončení předmětu je vypracování seminární práce, která bude mít podobu článku s cílem propojit jednotlivé teorie či přístupy navzájem. Druhá část je schopnost studenta moderovat odbornou diskuzi k vybranému tématu vždy k dané teorii, přístupu, konceptu. |