|
|
|
||
Předmět je postaven na sérii praktických cvičení z oblasti správy výpočetních systémů. Cílem je seznámit studenty s architekturou a technickým vybavením počítačů, poskytnout přehled o fungování výpočetních systémů a počítačových sítí, a vysvětlit funkci správce systémových zdrojů. Pozornost je také zaměřena na význam a principy vývoje software, jeho kategorizaci a vztah vůči hardware.
Poslední úprava: Čech Petr (14.02.2018)
|
|
||
Studenti budou umět:
Poslední úprava: Čech Petr (31.01.2018)
|
|
||
Závěrečný test. Poslední úprava: Čech Petr (13.02.2018)
|
|
||
Z: Andrew S. Tanenbaum, Modern Operating Systems, 2014, ISBN 978-0133591620 Z: Doug Lowe, Networking All-in-One For Dummies, 2010, ISBN 978-0470625873 D: William E. Shotts, The Linux Command Line: A Complete Introduction, 2012, ISBN 978-1593273897 D: Zbyšek Voda, Průvodce světem Arduina, 2017, ISBN 978-80-87106-93-8 D: Scott Chacon, Pro Git (český překlad), 2009, ISBN 978-80-904248-1-4 Poslední úprava: Čech Petr (25.03.2019)
|
|
||
Docházkový list. Řešení závěrečného testu. Poslední úprava: Čech Petr (13.02.2018)
|
|
||
1. Logické obvody. 2. Architektura výpočetních systémů. 3. Hardware. Komponenty výpočetních systémů. Periferie. 4. Software. Metodologie vývoje. Testování. 5. Operační systémy. Funkce a struktura správce systémových zdrojů. 6. Instalace a správa operačního systému. 7. Souborové systémy. Zálohování dat. Externí úložiště. 8. Kryptografie a hashování. Principy a odpovídající datové struktury. 9. Verzovací systémy. 10. Počítačové sítě. Modely, architektura a infrastruktura. 11. Síťové protokoly. 12. Datová komunikace. Přenosová média. 13. Výpočetní modely a vzdálený přístup. 14. Virtualizace. Poslední úprava: Čech Petr (14.02.2018)
|
|
||
http://www.abclinuxu.cz http://www.root.cz http://www.stackoverflow.com Poslední úprava: Čech Petr (31.01.2018)
|
|
||
žádné Poslední úprava: Čech Petr (12.02.2018)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Konzultace s vyučujícími | 0.5 | 14 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.7 | 20 | ||
Účast na seminářích | 1.8 | 50 | ||
3 / 3 | 84 / 84 |