Poslední úprava: Pátková Vlasta (17.02.2021)
Cílem předmětu je osvojování klíčových didaktických dovedností, které učitel využívá při rozvíjení receptivních, produktivních a interaktivních dovedností žáků. Výuka navazuje na poznatky, které posluchači získali v prvním semestru, zejména na znalosti současných paradigmat výuky gramatiky, slovní zásoby a fonetiky, a pokračuje v důsledné integraci teorie a praxe. Posluchači se zdokonalují v reflexi a sebereflexi. Nabyté vědomosti a dovednosti prokazují v mikrovyučování, které je nedílnou součástí předmětu, doplnění o písemné teoretické zdůvodnění použitých postupů. Cílem předmětu, který završuje povinné společné studium oborové didaktiky vyučujících 1. a 2. stupně ZŠ a vyučujících SŠ, je další rozvoj analyticko- didaktických a argumentačních dovedností. Posluchači získávají základní znalosti o psycholingvistických procesech probíhajících při vyučování, o stylech učení a o hodnocení mluvených a psaných projevů. Přemýšlejí o svých konkrétních zkušenostech a pomocí diskuse docházejí k abstraktní konceptualizaci. Prezentují učebnice, které používají, zaměřují se na jejich obsah a strukturu, plánují vyučovací hodiny a vytvářejí vlastní učební materiály. V závěru předmětu prokazují komplexní teoretické a aplikační znalosti o tom, jak se anglický jazyk učí a vyučuje.