|
|
|
||
V rámci Laboratorního projektu oboru Udržitelnost a oběhové hospodářství se studenti seznámí s praktickými aplikacemi environmentálního hodnocení velkých technologických celků získaných v rámci studia na VŠCHT (se zaměřením na technologie udržitelné energetiky, systémů úprav a čištění vod, ochrany ovzduší, zpracování odpadů, zelené chemie a dekontaminace. Studenti si následně zvolí projekt z vypsaných témat prací na Ústavu udržitelnosti a projektové ekologie, či si po dohodě s vyučujícími předmětu přinesou vlastní téma se zaměřením na jejich výzkumné aktivity či DP/BP. Student na zvolené téma vypracuje projekt, který v prvním stupni ohodnotí vedoucí práce a poté projekt musí obhájit před komisí složenou z mentorů a vyučujících předmětu.
Poslední úprava: Kočí Vladimír (07.03.2022)
|
|
||
Studenti získají praktické znalosti z oblasti implementace přístupů a metod hodnocení/přístupů LCA a LCC při návrhu a hodnocení větších technologických celků z oblastí udržitelné energetiky, systémů úprav a čištění vod, ochrany ovzduší, zpracování odpadů, zelené chemie a dekontaminace. Studenti se budou orientovat v oblasti různých metod hodnocení a principů stanovení nejistot a optimalizace procesů. Studenti získají praktické znalosti při zpracování uceleného technického textu v rámci jím vypracovaného individuálního laboratorního projektu s možností zaměření na oblast jejich aktivit (v rámci DP, výzkumu, BP apod.) a rozšíření tak jejich analýzy o další dimenzi, tj. environmentální aspekt. Poslední úprava: Kočí Vladimír (07.03.2022)
|
|
||
Odevzdání elaborátu individuálního laboratorního projektu - hodnotí vedoucí práce, a poté ústní obhajoba vypracovaného projektu před komisí – výsledné hodnocení je souhrnné (za obě části práce). Poslední úprava: Kočí Vladimír (07.03.2022)
|
|
||
Dle doporučení přednášejících a mentorů individuálních laboratorních projektů. Poslední úprava: Kočí Vladimír (07.03.2022)
|
|
||
1. Úvodní přednáška - Aspekty návrhu a realizace velkých technologických celků s implementací principů udržitelnosti a cirkulární ekonomiky, představení společných a individuálních projektů. 2. Hodnocení environmentálních aspektů technologií a systémů úpravy a čištění vod – společný laboratorní projekt (SLP). Exkurze na technologii, sběr dat pro SLP. 3. Vypracování SLP – zpracování získaných dat, tvorba LCA studie. 4. Vypracování SLP – implementace hodnocení uhlíkové stopy technologie/organizace do projektu. 5. Vypracování SLP a konzultace s mentory – kritické zhodnocení a návrh opatření řešené technologie v souladu s principy udržitelnosti a cirkulární ekonomiky. 6. Prezentace SLP zaměřeného na úpravy a čištění vod s oponenturou. 7. Hodnocení environmentálních aspektů chemicko-technologických celků – společný laboratorní projekt (SLP). Představení technologie, sběr dat pro SLP. 8. Alokační principy produktů chemicko-technologických celků. Vypracování SLP – zpracování získaných dat, tvorba LCA studie. 9. Konsekvenční LCA analýza na příkladu analyzovaného chemicko-technologického celku. Vypracování SLP – zpracování získaných dat, tvorba LCA studie. 10. Analýza nejistoty a citlivosti v LCA na příkladu analyzovaného chemicko-technologického celku. Vypracování SLP – zpracování získaných dat, tvorba LCA studie. 11. Odborná přednáška – Aplikace přístupů environmentálního hodnocení pro snížení dopadů technologií a dosažení budoucích cílů EU a ČR v oblasti implementace přístupů udržitelnosti a oběhového hospodářství. 12. Prezentace a oponentura rešeršní části individuálního laboratorního projektu (ILP). 13. Vypracování a konzultace s mentory – ILP. 14. Závěrečné prezentace ILP s oponenturou. Poslední úprava: Trecáková Tatiana (15.08.2024)
|
|
||
Studijní materiály dle zadaného tématu a pokynů vedoucího práce. Poslední úprava: Kočí Vladimír (07.03.2022)
|
|
||
a) absolvování předmětu M241002 - Laboratoř produktové ekologie, alternativně b) Znalosti a praktické základní zkušenosti v modelování v softwarovém prostředí OpenLCA, případně Gabi/SimaPro Poslední úprava: Kočí Vladimír (07.03.2022)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Konzultace s vyučujícími | 1 | 28 | ||
Obhajoba individuálního projektu | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 4 | 112 | ||
6 / 6 | 168 / 168 |