|
|
|
||
Předmět Interpersonální komunikace se zabývá různými aspekty komunikace, které jsou spojeny s prací učitele, vzděláváním žáků (zejména dospívajících) i se školou jako organizací. Klíčovými tématy předmětu je komunikace verbální a neverbální, sociální interakce a vztahy i dílčí komunikační dovednosti a problémy řešené v pedagogickém a pracovním prostředí. Interpersonální komunikace se týká rovněž vztahů k vnějšímu prostředí školy, utvářením kultury a image školy.
Poslední úprava: TAJ832 (21.09.2013)
|
|
||
Studenti budou umět: Úspěšným zvládnutím předmětu získá student teoretické znalosti z oblasti interpersonální komunikace; bude schopen porozumět roli učitele v souvislostech komunikace a klíčových komunikačních dovedností. Bude připraven poznatky aplikovat v práci s třídou, řešit nespolupracující chování, znát a využívat nástroje komunikace s rodiči a veřejností. Poslední úprava: TAJ832 (21.09.2013)
|
|
||
R: CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 2003 R: DEVITO, J.A. Základy mezilidské komunikace, Praha: Grada, 2001. A: MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003
Poslední úprava: TAJ832 (21.09.2013)
|
|
||
1. Interpersonální komunikace - úvod do studia 2. Komunikační prostředky, komunikační kontext, komunikační prostředí 3. Neverbální komunikace 4. verbální komunikace 5. Interpersonální komunikace: konverzace, vztahy, úrovně komunikace 6. Styly komunikace 7. Specifika komunikace s dospívajícími žáky 8. Dialog, druhy rozhovorů 9. Řízení diskuse 10. Řešení konfliktů 11. Role komunikačních dovedností učitele v prevenci nespolupracujícího chování žáků 12. Komunikace s rodiči 13. Škola a komunita 14. Kultura a image školy Poslední úprava: TAJ832 (21.09.2013)
|
|
||
Text n http://www.vscht.cz/koncovka - katedra
Poslední úprava: TAJ832 (21.09.2013)
|
|
||
Žádné. Poslední úprava: TAJ832 (21.09.2013)
|