|
|
|
||
Objektově orientované programování je navazujícím kurzem Programování II. Jeho cílem je seznámit studenty se základy dekompozice problémů, objektově orientovaného návrhu softwarových aplikací, částí jazyka UML. V praktické části předmětu se studenti naučí základy programovacího jazyka C# (syntax, kolekce, vstupně-výstupní operace, výjimky) a navrhnou a implementují aplikaci v rozsahu cca 1000 řádek kódu.
Poslední úprava: Šimek Miroslav (11.12.2012)
|
|
||
Studenti budou umět:
Převést situaci z reálného světa do objektového modelu Model popsat standardními UML diagramy Napsat krátký program využívající základních konstrukcí jazyka C# Používat základní knihovny jazyka C# Poslední úprava: Šimek Miroslav (19.11.2012)
|
|
||
Z: Steve McConnell: Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction; Microsoft Press; 2nd edition, 2004 ISBN 1556154844 Z: Elisabeth Freeman, Eric Freeman, Bert Bates, Kathy Sierra: Head First Design Patterns; O'Reilly Media, 2004 ISBN 0596007124 Poslední úprava: TAJ143 (02.07.2013)
|
|
||
zápočet: naimplementovaný a zdokumentovaný softwarový projekt, průběžná práce na příkladech zadaných na cvičení zkouška: písemnou formou, teoretická a praktická část Poslední úprava: Šimek Miroslav (19.11.2012)
|
|
||
1. Návrh aplikace shora dolů, dekompozice systému, jmenné prostory, knihovny. 2. Princip zapouzdření jako nástroj dekompozice. Třída, instance. Operace/metody. Invokace. 3. Datové abstrakce. Kontrakt, rozhraní (interface), implementace. 4. Dědičnost tříd. Vztah předek-potomek, jednoduchá a vícenásobná dědičnost. 5. Polymorfismus jako nástroj abstrakce. 6. Grafické znázornění tříd, strukturální UML diagramy (diagram komponent, tříd). 7. Reprezentace informací v paměti počítače, základní datové typy. Syntaxe jazyka C# 8. Řádný a mimořádný běh programu. Obsluha vyjímečných stavů. 9. Práce s kolekcemi. Modifikovatelné a nemodifikovatelné datové typy.Iterátor. 10. Koncept popisovače souborů. Vstupně-výstupní operace v jazyce C#. 11. Softwarový projekt: analýza zadání, návrh hierarchie tříd. UML use case diagram. 12. Implementace a obhajoba softwarového projektu Poslední úprava: Šimek Miroslav (22.11.2012)
|
|
||
.NET framework class library http://msdn.microsoft.com/en-us/library/gg145045.aspx Poslední úprava: Šimek Miroslav (22.11.2012)
|
|
||
žádné Poslední úprava: TAJ143 (11.12.2012)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 2 | 56 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
5 / 5 | 140 / 140 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 20 |
Obhajoba individuálního projektu | 20 |
Zkouškový test | 60 |