|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenta s principem tvorby uživatelských rozhraní
a s jejich navázáním na výpočetní systémy (backend) aplikace. V předmětu budou
porovnány různé typy rozhraní, vizuální, audio a haptické z pohledu omezení
a výhod, která přinášejí pro prezentaci informací a vstup od uživatele.
Studenti se seznámí s návrhovými vzory, na kterých stojí současný design
knihoven uživatelských rozhraní. Implementačním jazykem bude primárně C#.
Poslední úprava: Šimek Miroslav (22.11.2012)
|
|
||
Studenti budou umět:
Navrhnout uživatelské rozhraní a prezentovat ho uživateli
Rozhraní naimplementovat v různých prostředích (web, aplikace u klienta) Poslední úprava: Šimek Miroslav (22.11.2012)
|
|
||
Z: Alan Cooper: About Face: The Essentials of User Interface Design. John Wiley & Sons, 1995 ISBN 978-1568843223 Z: Helen Sharp: Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction. 2nd edition, John Wiley & Sons, 2007 ISBN 0471492787 Z: Adam Nathan: Windows Presentation Foundation Unleashed. Sams, 2006 ISBN 0672328917 Poslední úprava: TAJ143 (02.07.2013)
|
|
||
zápočet: naimplementovaný a zdokumentovaný softwarový projekt zkouška: ústní formou Poslední úprava: Šimek Miroslav (22.11.2012)
|
|
||
1. Definice uživatelského rozhraní. Modalita rozhraní, specifické požadavky pro osoby zrakově a sluchově postižené. 2. Možnosti prezentace informací, optimální množství informací, prezentace dat grafickou formou. Psychologické a ergonomické aspekty uživatelských rozhraní. 3. Základní stavební bloky vizuálního uživatelského rozhraní. Text, vstupní pole, tlačítko. Konvence návrhu uživatelského rozhraní. Práce s barvami. Prototypování uživatelských rozhraní, mockups. 4. Validace uživatelských rozhraní. Metody vyhodnocení vhodnosti návrhu uživatelského rozhraní. Usability testing. 5. Trojvrstvá architektura. Implementace aplikace s tenkým klientem v ASP.NET. 6. Oddělení modelu, pohledu na model a části zodpovědné za aplikační logiku - MVC návrhový vzor. Použití MVC 7. Na vláknech založený model zpracování uživatelského vstupu, jeho nevýhody. Model založený na posílání událostí. Asynchronní zpracování vstupu a prezentace výstupních dat. 8. Windows Presentation Foundation jako příklad prostředí pro tvorbu uživatelských rozhraní. Architektura systému, základní komponenty. 9.-14. Návrh, implementace, usability testing uživatelského rozhraní softwarového systému. Poslední úprava: Šimek Miroslav (22.11.2012)
|
|
||
žádné Poslední úprava: TAJ143 (11.12.2012)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Obhajoba individuálního projektu | 0 | 1 | ||
Účast na přednáškách | 0.5 | 14 | ||
Účast na přednáškách | 0.5 | 14 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.5 | 13 | ||
Práce na individuálním projektu | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 0.3 | 8 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
6 / 4 | 162 / 112 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 20 |
Obhajoba individuálního projektu | 20 |
Zkouškový test | 60 |